BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Kolejne spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych” odbędzie się w dniu 8 maja 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

.

W ramach seminarium zaprezentowane zostaną wstępne wyniki analiz oraz dyskutowane będą następujące zagadnienia:

  • Jakie są potencjalne mechanizmy wpływu bezrobocia na osiągnięcia szkolne?
  • Jakie wskaźniki bezrobocia lokalnego warto wykorzystać w analizie problemu?
  • Jakie modele wybrać do analizy danych gromadzonych w ramach badań podłużnych realizowanych w ramach projektu EWD (w danych tych jest wiele dodatkowych zmiennych w tym dodatkowe pomiary umiejętności - w ramach wielopoziomowych modeli równań strukturalnych)?

Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Grzegorz Humenny z Pracowni Edukacyjnej Wartości Dodanej.

Tekst wprowadzający znaleźć można w rozdziale 7 książki Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów http://2013.ewd.edu.pl/badania-gimnazja/Trafnosc_EWD_gim.pdf, zwłaszcza na stronach 220 – 229 oraz 254 – 261.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 5 maja br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

Zespoły, badania, ludzie

  • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...