BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Czytelnictwo dzieci i młodzieży - streszczenie raportu końcowego

pdficonZofia Zasacka

Celem badania "Czytelnictwo dzieci i młodzieży" była ocena społecznego zasięgu książki wśród uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum. Wyniki analiz pozwoliły na odniesienie się do następujących zagadnień:

  • społeczne uwarunkowania inicjacji literackich i pierwszych etapów biografii czytelniczej dziewcząt i chłopców, w tym wpływ wzorów czytelniczych wyniesionych z domu rodzinnego, środowiska rówieśniczego oraz przekazywanych przez instytucje socjalizujące;
  • oczekiwania i potrzeby nastolatków wobec książek, w tym określenie stosunku wobec lektur związanych z realizacją obowiązku szkolnego (wskazanie czynników decydujących o czerpaniu satysfakcji z lektury oraz określeniu różnic w czytaniu spontanicznym i szkolnym);
  • podobieństwa i różnice w postawach czytelniczych uczniów, zarówno w ramach obowiązku szkolnego, jak i poza nim, warunkowane czynnikami demograficznymi, społecznymi i kulturowymi;
  • podobieństwa i różnice w doświadczeniach czytelniczych dwunastolatków i piętnastolatków;
  • związki między czytelnictwem uczniów a kulturą popularną i młodzieżową oraz trendami we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży.

Badanie piętnastolatków jest trzecią edycją ogólnopolskiego badania sondującego czytelnictwo młodzieży; dzieci (uczniowie szóstych klas szkoły podstawowej) są po raz pierwszy objęte ogólnopolskim sondażem.

Streszczenie jest prezentacją najważniejszych wyników przedstawionych szczegółowo w Raporcie. 

.

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...