BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Dr hab. Roman Dolata

dolataOpiekun naukowy Zespołu Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia. Pedagog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Podstawowe obszary zainteresowań naukowych: nierówności społeczne w edukacji, ewaluacja instytucji edukacyjnych.

Bierze udział w zespołach krajowych międzynarodowych badań edukacyjnych Progress in International Reading Literacy Study 2011, IEA i International Civic and Citizenship Education Study 2009. Koordynator merytoryczny projektu badawczo-wdrożeniowego Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej realizowanego w latach 2007 – 2013 w ramach działania 3.2. Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych priorytetu Wysoka jakość edukacji programu operacyjnego Kapitał ludzki (www.ewd.edu.pl).

.

Najważniejsze publikacje:

R. Dolata (1992) Skład społeczny zbiorowości szkolnych a struktury atrakcyjności interpersonalnej, Studia Socjologiczne, nr 1-2.

R. Dolata, B. Murawska, E. Putkiewicz, M. Żytko (1996) Die gesellschaftlichen Schulen in Polen im Urteil der Lehrer, Bildung und Erziehung, nr 1.

R. Dolata, B. Murawska, E. Putkiewicz, M. Żytko (1997) Monitorowanie osiągnięć szkolnych jako metoda doskonalenia edukacji. Zarys metody oraz przykłady zastosowań w edukacji początkowej. Warszawa, Wydawnictwo Żak.

R. Dolata, E. Putkiewicz, A. Wiłkomirska (2004) Reforma egzaminu maturalnego – oceny i rekomendacje. Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Spraw Publicznych.

R. Dolata, K. Koseła, A. Wiłkomirska, A. Zielińska (2004) Młodzi obywatele. Wyniki międzynarodowych badań młodzieży. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Roman Dolata (red. naukowa) (2007) Edukacyjna wartość dodana jako metoda oceny efektywności nauczania. Warszawa, Centralna Komisja Egzaminacyjna.

R. Dolata (2008) Szkoła-segregacje-nierówności. Warszawa, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...