Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 4 Wrz 2013
.
Badacze IBE chcą poznać różne opinie: zarówno dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, samorządowców, radnych, jak i rodzin. To pierwsze badanie w Polsce poświęcone wydatkom i nakładom na edukację, zakrojone na tak dużą skalę. Weźmie w nim udział łącznie 20 tys. osób
Do badania BECKER, realizowanego pod patronatem Związku Powiatów Polskich, wybrano 4 miasta: Poznań, Tarnobrzeg, Siemianowice Śląskie, Świnoujście oraz 5 powiatów: pruszkowski, sokólski, głogowski, giżycki i sępoleński.
Praktyczne wskazówki
Najważniejszym celem badania jest odpowiedź na pytania: Ile kosztuje kształcenie na poszczególnych etapach edukacji i czy pieniądze na edukację są dobrze wydawane? Jaka jest skala wydatków ponoszonych na kształcenie dzieci przez rodziców? Ile czasu poświęcają rodzice i opiekunowie na edukację swoich dzieci?
Projekt badawczy IBE ma jednak przede wszystkim wymiar praktyczny - pozwoli określić, co ma największy wpływ na decyzje dotyczące wydatków edukacyjnych i dostarczy praktycznych rozwiązań. Samorządowcy poznają potrzeby i opinie mieszkańców na temat systemu edukacji. Z tej wiedzy skorzystają także dyrektorzy szkół, którzy dzieląc pieniądze na różne potrzeby swoich placówek nierzadko muszą wcielać się w rolę sprawnych menadżerów.
Rozmowy w placówkach i w domach
Badanie, które zakończy się w kwietniu 2014 roku, podzielone zostało na kilka etapów. W pierwszym prowadzone są rozmowy z dyrektorami szkół i przedszkoli. Jednocześnie rozpoczęło się niezmiernie ważne dla powodzenia całości projektu badanie realizowane z mieszkańcami w ich domach. Ankieterzy odwiedzą gospodarstwa domowe dwukrotnie, będą w kontakcie telefonicznym z uczestnikami, dbając, by rodziny – zarówno rodzice jak i dzieci – wypowiedziały się kilkukrotnie. Wszystko po to, by jak najdokładniej zebrać dane i przestawić rzetelne wyniki.
W połowie września ruszy kolejna fala badania w szkołach. Tym razem o rozmowę poproszeni zostaną nauczyciele. Dowiemy się między innymi, w jaki sposób planują i organizują swoją pracę oraz jakie koszty ponoszą w związku z wykonywaniem zawodu. W ostatnim etapie badań, który rozpocznie się w listopadzie, ponownie wezmą udział mieszkańcy wybranych powiatów i miast.
Więcej informacji o badaniu BECKER