Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 22 Wrz 2014
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasz na konferencję pt. Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej, która odbędzie się 28-29 listopada 2014 r. w Warszawie w hotelu Westin, Al. Jana Pawła II 21.
IBE od kilku lat prowadzi badania, w wyniku których zostały wypracowane narzędzia pomocne w ewaluacji i planowaniu pracy w szkole. Praktyczny wymiar konferencji to przede wszystkim warsztatowe formy pracy w małych grupach.
Udział w tym dwudniowym spotkaniu to okazja, aby m.in.:
- lepiej zrozumieć cel ewaluacji wewnątrzszkolnej,
- dowiedzieć się, jak bedzie wyglądał sprawdzian szóstoklasisty w zmienionej formule w 2015 r.,
- poznać nowe metody diagnozy uczniów na progu szkoły,
- podyskutować o zależnościach pomiędzy ocenianiem zewnętrznym a wewnątrzszkolnym,
- dowiedzieć się, jak wykorzystać porównywalne wyniki sprawdzianu do oceny wyników nauczania,
- poznać model edukacyjnej wartości dodanej dla drugiego etapu edukacyjnego,
- zrozumieć znaczenie samooceny uczniów dla osiągnięć szkolnych i dowiedzieć się, jak nauczyciel może ją kształtować,
- nauczyć się, jak interpretować wyniki standaryzowanych testów osiągnięć szkolnych.
Więcej informacji na temat konferencji.
.