BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Profesor Jolanta Choińska-Mika, odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski

Profesor Jolanta Choińska-Mika, lider zespołu dydaktyk szczegółowych , została udekorowana w ubiegłą sobotę Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Odznaczanie, w imieniu prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, wręczył minister Jacek Michałowski na uroczystości z okazji jubileuszu 80-lecia Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. 

.

Czytaj więcej...

Szkolenia jako wsparcie w karierze zawodowej osób starszych

Przedstawiciele Cedefop, ośrodków badawczych i uniwersyteckich z Anglii, Szkocji, Holandii, Grecji, Litwy i Niemiec spotkali się w Salonikach w dniach 30.09-1.10.2010 r. na konferencji Supporting longer working lives – Guidance and counselling for ageing workers.

Warsztaty, w których brała udział Anna Maliszewska z IBE, podzielone były na 5 sesji tematycznych: wyzwania związane ze starzeniem się społeczeństw, wyniki badań w różnych krajach dot. poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla osób starszych, wspieranie osób starszych w zatrudnieniu i budowaniu kariery zawodowej, doświadczenia i działania państw UE w zakresie polityk edukacyjnych skierowanych do osób starszych oraz utrzymywanie osób starszych w zatrudnieniu.

Naukowcy doszli do wniosku, że trzeba znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące głównie sposobów utrzymywania pracowników w zatrudnieniu, zbadania wymagań warunkujących wydłużenia kariery zawodowej. Jak wynika z części badań w wypadku osób bezrobotnych, choć należy zaznaczyć, że ogólnie dane w tym zakresie są ograniczone i nie zawsze wiarygodne, aktywność edukacyjna podnosi samozadowolenie, poprawia samoocenę, ale nie koniecznie przekłada się bezpośrednio na podniesienie zatrudnialności.

.

Seminarium na temat rozpoznawania uzdolnień matematycznych

W dniach 13-15 września 2010 r. w Serocku odbyło się seminarium „Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych u dzieci i wspomaganie ich rozwoju w domu, w przedszkolu i w szkole”. Uczestniczyli w nim między innymi wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zbigniew Marciniak, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej Jan Łaszczyk oraz zagraniczni goście, przedstawiciele uniwersytetów w Pradze, Utrechcie, Ber Sheebie w Izraelu oraz Norwich w Wielkiej Brytanii. Uczestnicy prezentowali między innymi narzędzia diagnostyczne, służące wczesnemu wykrywaniu uzdolnień matematycznych u dzieci oraz dzielili się swoimi doświadczeniami w pracach z dziećmi zdolnymi.

Seminarium zostało zrealizowane w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.

 

.

Ekspert w dziedzinie psychometrii i zrównywania wyników egzaminów z wizytą w IBE

19 – 20 września 2010 w Instytucie Badań Edukacyjnych gościł Anton Begiun – Dyrektor Badawczy (Director of Research) CITO (http://www.cito.com/) – ekspert w dziedzinie psychometrii i zrównywania wyników egzaminów. Anton Beguin przyjechał na zaproszenie zespołu pracującego nad projektem zrównania wyników egzaminów zewnętrznych w Polsce. Spotkanie miało charakter szkoleniowo-konsultacyjny i pozwoliło na dopracowanie:

  • koncepcji przeprowadzenia badań terenowych (koniecznych w celu zebrania odpowiednich danych do projektu)
  • projektu analiz statystycznych niezbędnych do zrównania wyników egzaminów zewnętrznych.
.

Czytaj więcej...

Seminarium na temat Raportu o stanie edukacji

Instytut Badań Edukacyjnych przygotowuje Raport o stanie edukacji. Robocze seminarium, w trakcie którego zaprezentowano najważniejsze tezy poszczególnych rozdziałów raportu, odbyło się w siedzibie instytutu 15 września 2010 roku. Raport ten będzie zawierał syntezę podstawowych danych statystycznych, dotyczących edukacji, rynku pracy, demografii, polityki społecznej oraz wyników badań prowadzonych w kraju w odniesieniu do badań międzynarodowych.

.

Czytaj więcej...

Identyfikacja związków przyczynowo-skutkowych w badaniach edukacyjnych

14-16 lipca Uniwersytet w Jenie (Niemcy) zorganizował międzynarodową konferencję na temat identyfikacji związków przyczynowych w badaniach edukacyjnych (Symposium on Causality 2010). Obrady miały miejsce na zamku Dornburg niedaleko Jeny. Uczestniczyło w nich 60 badaczy z 16 krajów świata. 

.

Czytaj więcej...

Konferencja Education Policies: Empirics and Design

Głównym celem konferencji, zorganizowanej w dniach 24-25.06.2010 r. przez belgijski Katholieke Universiteit Leuven, było zgromadzenie badaczy zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką edukacji i zaprezentowanie oraz przedyskutowanie wyników ich najnowszych badań. IBE reprezentowała Monika Siergiejuk, lider Zespołu Ekonomii Edukacji.

Referaty dotyczyły m.in. efektywności różnych algorytmów alokacji uczniów w szkołach, metod finansowania i ewaluacji szkół na podstawie efektów i kompozycji społecznej uczniów czy też wpływu preferencji rodziców i ich decyzji na zmienne edukacyjne.

Jedną z ciekawszych prezentacji przedstawiła Elodi Alet z Toulouse School of Economics (TSE). Dowodziła, że powtarzanie klasy nie wpływa na poprawę umiejętności uczniów w długim okresie. Równie interesująca była prezentacja Simona Burgess`a z University of Bristol, który analizował rolę preferencji rodziców w procesie wyboru szkoły. Jego praca dostarcza argumentów za twierdzeniem, że rodzice rzeczywiście przywiązują wagę do jakości szkół, a poza tym dużą rolę w podejmowaniu decyzji o wyborze placówki odgrywają dwa inne czynniki: społeczno-ekonomiczna kompozycja uczniów w szkole oraz odległość od szkoły.

.

Konferencja naukowa w Leuven

W dniach 24. i 25. czerwca Karolina Safarzyńska i Monika Siergiejuk z Instytutu Badań Edukacyjnych wzięły udział w konferencji naukowej Education Policies: Empirics and Design zorganizowanej przez najstarszy i najbardziej znany uniwersytet w Belgii, Katholieke Universiteit Leuven. Głównym celem konferencji było zgromadzenie badaczy zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką edukacji i zaprezentowanie oraz przedyskutowanie wyników ich najnowszych badań.

.

Czytaj więcej...

Umowa o współpracy IBE z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium

Delegacja Instytutu (dyrektor IBE, dr hab. Michał Federowicz, zastępca dyrektora ds. badawczych dr Michał Sitek, dr Elżbieta Barbara Ostrowska i Katarzyna Trawiska-Konador) udała się w dniach 18-20.05.2010 r. z wizytą do Monachium. Podczas wyjazdu podpisano umowę o współpracy i wymianie naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium. 

W trakcie tej wizyty przeprowadzono wywiady i zebrano informacje na temat regulacji zawodu nauczyciela w Bawarii, w ramach przeprowadzanego w IBE badania - Porównanie międzynarodowe regulacji prawnych zawodu nauczyciela.

.

Porozumienie z Wydziałem Edukacji Uniwersytetu Technicznego w Monachium

Instytut Badań Edukacyjnych podpisał porozumienie ze School of Education (Wydziałem Edukacji) Uniwersytetu Technicznego w Monachium (www.edu.tum.de). Wydział Edukacji został powołany w październiku 2009r jako innowacyjny ośrodek kształcenia nauczycieli i badań edukacyjnych integrujący kształcenie nauczycieli na Uniwersytecie Technicznym w Monachium. Wydziałem kieruje Manfred Prenzel (byłego dyrektora zarządzającego w Leibniz-Institute for Science Education, IPN w Kilonii). Wydział odpowiada za kształcenie nauczycieli na całym Uniwersytecie, stworzył sieć współpracujących szkół i prowadzi badania dotyczące standardów i praktyki kształcenia.

.
  • Konkurs

Strona 24 z 25

  • start
  • poprz.
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...