BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Szkolna edukacja historyczna. Historia ludzi. Historia dla ludzi

Opublikowano: 30 Paź 2012

W dniach 25-26 października 2012 członkowie pracowni historycznej IBE brali udział w Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Szkolna edukacja historyczna. Historia ludzi. Historia dla ludzi” organizowanej w Poznaniu przez Wydział Studiów Edukacyjnych Instytutu Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Memoria Cultural Foundation in Bucharest.

.

W trakcie trwania konferencji można było wysłuchać 130 wystąpień naukowych, a obrady toczyły się równolegle w 10 panelach poświęconych różnym zagadnieniom edukacji historycznej - od perspektywy międzynarodowej i formalno-prawnej, przez szkolną praktykę i kształcenie nauczycieli, aż po perspektywę gender w nauczaniu historii.
Członkowie pracowni historycznej wystąpili z trzema referatami. Prof. Jolanta Choińska-Mika mówiła o szansach i zagrożeniach wynikających ze zmian w polskiej edukacji historycznej. Klaudia Starczynowska i Jacek Staniszewski poświęcili swoje wystąpienie porównaniu egzaminów z historii w różnych krajach i ich miejscu w cyklu edukacyjnym porównując je do polskich rozwiązań, a Jakub Lorenc i Krzysztof Mrozowski wskazywali rozwiązania angielskie możliwe do przejęcia w polskiej praktyce dydaktyki historii.

Pokłosiem konferencji będzie publikacja, w której znajdą się także wystąpienia pracowników IBE.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...