
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 20 Lis 2014
Instytut Badań Edukacyjnych oddaje w Państwa ręce raport z Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS). Badanie sprawdzało, jak gimnazjaliści potrafią ocenić, przekształcić i podzielić się informacją przy użyciu komputera.
Badanie ICILS zostało przeprowadzone w Polsce w 2013 roku i wzięło w nim udział 2870 uczniów II klasy gimnazjum ze 157 szkół oraz 2228 nauczycieli.
Polscy uczniowie znaleźli się w czołówce krajów z najwyższymi wynikami. Posiadają kompetencje porównywalne do ich rówieśników z Norwegii, Danii, Australii, Kanady czy Korei Południowej. Znacząco wyższe wyniki uzyskali tylko Czesi, którzy tym samym osiągnęli najwyższe wyniki w ICILS.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem.
broszura informacyjna ICILS 2013
Informacja prasowa na stronie IBE
.