
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 24 Wrz 2013
Badanie ESLC pozwoliło porównać znajomość języków obcych wśród europejskiej młodzieży. Przystąpiło do niego 14 krajów. W każdym sprawdzano poziom znajomości dwóch języków obcych. W Polsce testy z języka angielskiego i niemieckiego przeprowadzono wśród ponad 3 tys. uczniów III klas gimnazjów (ostatni rocznik, który uczył się jeszcze według starej podstawy programowej).
Badanie przeprowadzono w 2011 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej. Jego wyniki mają służyć do monitorowania umiejętności uczniów w związku z celem dotyczącym podnoszenia kluczowych umiejętności Europejczyków m.in. znajomości dwóch języków obcych.
Raport w wersji epub (3 MB) |
Raport w wersji mobi (3,5 MB) |
|
![]() |
![]() |