BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

g101Wybierz rodzaj/typ poszukiwanej publikacji przy pomocy filtra powyżej lub przejdź do pełnej listy publikacji przygotowanych w ramach projektu "Entuzjaści Edukacji"

 

Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi. Raport z badania otoczenia instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.

Opublikowano: 14 Gru 2012

Kamila Hernik, Marek Solon-Lipiński, Jędrzej Stasiowski
przy współpracy Kamila Sijko, Sebastiana G. Jabłkowskiego, Andrzeja Walczaka

Raport stanowi podsumowanie wyników prac badawczychpdficon prowadzonych w ramach Zespołu Badań Instytucjonalnych dotyczących współpracy szkół z instytucjami i organizacjami z ich otoczenia, a także społecznością lokalną. Jego celem było zbudowanie mapy otoczenia instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz opisanie i analiza tych relacji: ich charakteru, zakresu, przebiegu oraz oceny. W ramach badania przeprowadzone zostały wywiady indywidualne z: dyrektorami i wskazanymi przez nich pracownikami badanych szkół i przedszkoli, przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego, przedstawicielami organizacji/instytucji współpracującymi z badanymi szkołami, a także zogniskowane wywiady grupowe z przedstawicielami rady rodziców.

Raport w wersji epub (2,7 MB)

 

Raport w wersji mobi (1,8 MB)

qrcode-hernik-epub                           qrcode-hernik-mobi
.

Projekt dokumentu wiodącego w Perspektywie Uczenia się Przez Całe Życie

Opublikowano: 14 Gru 2012

zespół roboczy IBE

Szczegółowa analiza projektu zawierająca rekomendacje:pdficon ogólne i dotyczące struktury, definicji (polityki na rzecz uczenia się przez całe życie, celu głównego strategii), diagnozy (m.in. problemu powszechnego kształtowania umiejętności uczenia się, roli systemu edukacji w kształtowaniu w uczniach poza umiejętnością uczenia się, także postawy otwartości na wiedzę oraz postaw społecznych i obywatelskich), krajowych ram kwalifikacji, udziału szkolnictwa wyższego w PLLL oraz uwagi redakcyjne i związane z dostępnymi, najświeższymi danymi.

 

.

Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań.

Opublikowano: 14 Gru 2012

prof. Krzysztof Konarzewski

Niniejszy raport stawia sobie za cel uporządkowaniepdficon pojęć i faktów niezbędnych w racjonalnym dyskursie indywidualizacyjnym. Zaczyna się definicją indywidualizacji kształcenia i analizą warunkujących ją założeń. Szczególną uwagę zwraca na teoretyczną podstawę indywidualizacji – rolę interakcji predyspozycji ucznia i oddziaływań szkoły w wytwarzaniu osiągnięć szkolnych. Wbrew naukowej nazwie pojęcie interakcji predyspozycji i oddziaływań ma nikłą moc predyktywną. Kombinacja predyspozycji i oddziaływań, która sprawdziła się w jednej szkole, nie musi sprawdzić się w innej. Indywidualizacji nie można zatem zaprojektować dla wszystkich szkół w kraju; bliżej jej do sztuki niż do technologii.

.

Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.

Opublikowano: 14 Gru 2012

dr Dominika Walczak

Przedmiotem badań opisywanych w raporcie był stopieńpdficon przygotowania i adaptacji zawodowej po-czątkujących nauczycieli do pracy w szkole oraz ich mocne i słabe strony w momencie wejścia do zawodu. Badanie miało charakter jakościowy, zostało przeprowadzone metodą indywidualnego wywiadu pogłębionego (IDI). Przeprowadzono 76 wywiadów (IDI) z nauczycielami o krótkim stażu pracy – początkującymi nauczycielami, 45 wywiadów (IDI) z dyrektorami szkół oraz dodatkowo, w celu uzupełnienia danych: 15 wywiadów z nauczycielami starszymi stażem i 15 wywiadów z uczniami.
 

.

Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole. Rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

Opublikowano: 14 Gru 2012

Prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, mgr Radosław Kaczan, dr Joanna Matejczuk, dr Piotr Rycielski

Wiek obowiązku szkolnego powinien wynosić pdficonw Polsce co najwyżej 6 lat – dowodzą eksperci, którzy poddają szczegółowej analizie problematykę związaną z trwającą w kraju dyskusją nad wiekiem, w którym dzieci powinny rozpoczynać naukę w szkole podstawowej.
Opracowanie zawiera omówienie problemu gotowości dzieci do nauki na pierwszym etapie kształcenia z przeglądem istotnych kompetencji i wskazówkami dla pedagogów, jak je oceniać i rozwijać w szkole. Porusza też kwestię przygotowania szkół do przyjęcia dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i poziomie rozwoju. Zawiera wskazówki dotyczące pracy nauczycieli - zmian filozofii i sposobu nauczania, a także zmian w organizacji placówek ze szczególnym uwzględnieniem zaplanowania i wykorzystania czasu przed i poza lekcjami.

.

Strona 30 z 34

  • start
  • poprz.
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...