Planowane są trzy zagadnienia do dyskusji na seminarium.
- Odręcznie i komputerowo zapisane wypracowanie maturalne z języka polskiego a wynik oceny egzaminatorów.
- Czy graficzne cechy pisma ręcznego mogą mieć wpływ na ocenę za wypracowanie?
- Możliwości wykorzystania cech formalnych i treściowych wypracowań maturalnych z języka polskiego do oceny ich wpływu na efekt egzaminatora.
Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów.
Wprowadzenie do dyskusji: Henryk Szaleniec i Tymoteusz Wołodźko.
Materiały na seminarium: artykuł przesłany na poprzednie seminarium Henryka Szaleńca i Filipa Kulona - Wpływ rodzaju pisma (ręczne vs komputerowe) na ocenę wypracowania z języka polskiego, artykuł autorstwa Nora Mogey, Jessie Paterson, John Burk and Michael Purcell - Typing compared with handwriting for essay examination at university: letting the students choose
http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ880181.pdf
oraz Contrasting Automated and Human Scoring of Essays
http://www.ets.org/Media/Research/pdf/RD_Connections_21.pdf
i State-of-the-art. Automated essay scoring: Competition, results, and future directions from a United States demonstration
http://s3.documentcloud.org/documents/1094637/shermis-aw-final.pdf