W ramach seminarium zaprezentowane zostaną wstępne wyniki analiz oraz dyskutowane będą następujące zagadnienia:
- Jakie są potencjalne mechanizmy wpływu bezrobocia na osiągnięcia szkolne?
- Jakie wskaźniki bezrobocia lokalnego warto wykorzystać w analizie problemu?
- Jakie modele wybrać do analizy danych gromadzonych w ramach badań podłużnych realizowanych w ramach projektu EWD (w danych tych jest wiele dodatkowych zmiennych w tym dodatkowe pomiary umiejętności - w ramach wielopoziomowych modeli równań strukturalnych)?
Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Grzegorz Humenny z Pracowni Edukacyjnej Wartości Dodanej.
Tekst wprowadzający znaleźć można w rozdziale 7 książki Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów http://2013.ewd.edu.pl/badania-gimnazja/Trafnosc_EWD_gim.pdf, zwłaszcza na stronach 220 – 229 oraz 254 – 261.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 5 maja br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.