W 2014 roku po raz pierwszy policzono model EWD dla szkół podstawowych. W tym celu wykorzystano wyniki testu OBUT realizowanego w 2011 roku oraz Sprawdzianu przeprowadzanego w 2014 roku. Wykorzystanie testu OBUT przysporzyło specyficznych problemów, których źródła można upatrywać m.in. w tym, że pomiar ten jest realizowany i oceniany przez szkoły.
Podczas seminarium zaprezentowany zostanie model EWD dla II etapu edukacyjnego oraz jego właściwości. Omówione zostaną także wybrane wskaźniki mające na celu wytypowanie klas, w których wyniki testu OBUT są z dużym prawdopodobieństwem obarczone znaczącym błędem nielosowym (m.in. metody wykrywania aberrant response pattern). Pokażemy również, na ile zastosowanie tych wskaźników do oczyszczenia danych pozwoliło na poprawę właściwości modelu EWD.
Dyskusja będzie skoncentrowana na metodach oczyszczania danych z przypadków, które mogą zaburzyć trafność modelu EWD.
Seminarium jest przygotowywane przez pracownię EWD, a wprowadzenie do dyskusji przedstawią: Aleksandra Jasińska-Maciążek i Grzegorz Humenny.
Proponowana literatura:
• Jacob, B. A., & Levitt, S. D. (2003). Catching cheating teachers: The results of an unusual experiment in implementing theory. National Bureau of Economic Research. Retrieved from http://www.nber.org/papers/w9414
• Armstrong, R. D., Stoumbos, Z. G., Kung, M. T., & Shi, M. (2007). On the performance of the lz person-fit statistic. Practical Assessment, Research & Evaluation, 12(16). Retrieved from http://www.pareonline.net/getvn.asp?v=12&n=16
Prosimy o zgłaszanie obecności do dnia 31 grudnia br. do godz. 12.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.