BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Młodzi bez pracy, szkoły i kursów – koszty ekonomiczne i społeczne

W siedzibie Eurofund w Dublinie w dniach 4-6.10.2012 r. odbyło się spotkanie poświęcone projektowi NEET (Not in Education, Employment and Training). Projekt dotyczy sytuacji młodych Europejczyków, którzy nie pracują, nie uczą się ani nie uczestniczą w żadnych szkoleniach. Jego celem jest ocena rozmiarów problemu NEET oraz analiza polityk adresowanych do tej grupy.

W ramach projektu powstanie raport, w którym zostaną zaprezentowane koszty społeczne i ekonomiczne istnienia grupy NEET oraz przeanalizowane zostaną działania państw służące poprawie sytuacji NEET (m.in. poprawie statusu tej grupy na rynku pracy); analizy dotyczyć będą wszystkich 27 krajów Unii Europejskiej, w tym również Polski.

Nad projektem pracują głównie analitycy Eurofund. Sieć ekspertów wspiera ich m.in. w sprawach metodologii oraz omawianiu uzyskiwanych wyników. Wśród nich jest Martyna Kobus z IBE, która była obecna na październikowym spotkaniu.

.

Wizyta przedstawicieli instytutu NUCEM w IBE

W dniach 26-27 listopada 2012 r. Instytut gościł przedstawicieli NUCEM (National Institute for Certified Educational Measurements), państwowej instytucji założonej przez Ministerstwo Edukacji Słowacji w 2008 roku przy wprowadzaniu zmian w modernizowanym systemie słowackiej oświaty. NUCEM odpowiedzialne jest m.in. za zewnętrzne egzaminy gimnazjalne, opracowanie metod pomiaru osiągnięć uczniów, badania w obszarze ewaluacji jakości oświaty oraz ciągły monitoring rezultatów edukacji. 

ibe-nucem1ibe-nucem1

.

Czytaj więcej...

Międzynarodowa konferencja „Multilingualism in Europe”

Przedstawiciele IBE byli obecni na konferencji na Cyprze w dniach 28-29.2012 r., podczas której rozmawiano o priorytetach europejskiej polityki językowej na najbliższe lata ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wielojęzyczności w Europie (podsumowanie inicjatyw służących osiągnięciu postawionego w Barcelonie w 2002 roku, wciąż nieosiągniętego, celu tzw. 1+2, czyli znajomości języka ojczystego oraz dwóch języków obcych przez mieszkańców Starego Kontynentu). Przedstawiono także wynik badań dotyczących stopnia realizacji celu podwyższania poziomu znajomości języków obcych europejczyków oraz organizacji kształcenia językowego w Europie. IBE reprezentowały Katarzyna Kulas, Katarzyna Paczuska i dr Magdalena Szpotowicz z Pracowni Języków Obcych.

.

W czwartek prezentacja "Raportu o stanie edukacji 2011"

IBE zaprezentuje najnowszy dokument zawierający całościowy obraz edukacji, uaktualniony o dane za 2011 r. Raport zawiera również przegląd zmian prawnych dotyczących edukacji, dokonanych w 2011 r. oraz opracowania dotyczące szkolnictwa wyższego i szkolnictwa zawodowego.

Czytaj więcej

.

Strona 25 z 59

  • start
  • poprz.
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...