Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 19 Cze 2010
O pracowni
Działania Pracowni koncentrują się wokół zagadnień dydaktyki matematyki.
Misją zespołu jest poprawa jakości kształcenia matematycznego poprzez budowanie zaplecza badawczego, narzędzi dydaktycznych, narzędzi ewaluacyjnych, a następnie wykorzystywanie wyników badań naukowych w zakresie dydaktyki matematyki i wdrażanie nowych rozwiązań w do praktyki szkolnej.
Działania zespołu ulokowane są w trzech płaszczyznach . Pierwsza dotyczy diagnozy rzeczywistości szkolnej w zakresie kształcenia matematycznego. Zagadnienia jakimi zespół zajmuje się w tym obszarze to: zbadanie realizacji zapisów podstawy programowej w zakresie matematyki, dokonanie szczegółowego badania kompetencji matematycznych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem opanowania umiejętności złożonych, diagnoza uwarunkowań nauczania matematyki, określenie słabych i mocnych stron polskiej szkoły w kształceniu matematycznym uczniów. Działania drugiej płaszczyzny obejmują wypracowanie nowych narzędzi dydaktycznych, wdrażanie dobrych praktyk i nowych rozwiązań edukacyjnych. Zagadnienia jakie zespół analizuje w trzeciej płaszczyźnie to: ocena wartości wypracowanych narzędzi dydaktycznych i skuteczności w poprawie jakości kształcenia matematycznego polskiej szkoły.
W działaniach zespołu bardzo istotnym elementem jest wymiana myśli i nawiązywanie możliwie najszerszej współpracy z nauczycielami, szkołami, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi, ośrodkami naukowymi z kraju i zagranicy.
Członkowie zespołu
- Marcin Karpiński - Lider Pracowni Matematyki
- dr Monika Czajkowska
- Marzenna Grochowalska
- Jerzy Janowicz
- Jacek Lech
- Margaryta Orzechowska
- Agnieszka Sułowska
- Małgorzata Zambrowska
- Katarzyna Szelenbaum – koordynator do 30.04.2015
- Marta Przybylak do 30.04.2015
Badania
Badania zakończone: