BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Lekcja dobrej historii - Kategorie praktyk

  • Lekcja dobrej historii
  • Regulamin
  • Kategorie praktyk
  • Terminy
  • LISTA LAUREATÓW
Strona 3 z 5


Pracownia historii | Kontakt:  ldh@ibe.edu.pl  

 

Kategorie praktyk

W naszym konkursie zgłaszaną praktykę można zgłosić w jednej z trzech kategorii. Poniżej opis każdej z nich:

Lekcja - dotyczy jednej jednostki lekcyjnej; zawiera temat lekcji, cele, metody, wykorzystywane materiały, tok lekcji wraz z opisem rekapitulacji wtórnej i pierwotnej

Cykl lekcji - dotyczy realizacji więcej niż jednej jednostki lekcyjnej, nie musi składać się z kolejnych lekcji, może się składać z wybranych lekcji realizowanych w ciągu roku szkolnego, powiązanych jednak poprzez kształcone umiejętności historyczne (np. umiejętności chronologiczne, tworzenie narracji), tematykę zajęć (np. dotyczące sztuki, kultury, życia codziennego, rewolucji przemysłowej), formowane postawy (np. lokalny patriotyzm). Wystarczy przedstawić opis praktyki pokazujący jej zalety zawierający informacje o kontekście stosowanego rozwiązania, tematach lekcji, celach, metodach, wykorzystywanych materiałach.

Fragment lekcji -  dotyczy efektywnego realizowania elementów lekcji z wykorzystaniem pomocy lub/i metod dydaktycznych np.: materiałów audiowizualnych, nowych technologii, pracy poza klasą, pracy w grupie.

  • «« poprz.
  • nast. »»

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
  • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
  • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Pracownia Historii

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...