BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

psychoseksualny rozwoj

O badaniu

O badaniu

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi badanie w zakresie edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży, które obejmuje analizę potrzeb i oczekiwań rodziców, nauczycieli, specjalistów ze szkół, dyrektorów, polityków, przedstawicieli NGO.

Badanie to będzie składało się z części jakościowej, która pomoże w przygotowaniu narzędzi do badania głównego – ilościowego.

Cel badania

Cel badania

Celem badania jest identyfikacja źródeł wiedzy dzieci i młodzieży na temat rozwoju psychoseksualnego człowieka oraz identyfikacja oczekiwań rodziców i uczniów co do sposobu, miejsca i zakresu przekazywania wiedzy na temat rozwoju psychoseksualnego człowieka.

Autorzy badania chcą również uzyskać rzetelne informacje co do form, zakresu treści zajęć, a także kompetencji osób prowadzących zajęcia w szkole w zakresie edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego. Zamierzają też sprawdzić, czy zdaniem rodziców szkoła spełnia swoją funkcję w przekazywaniu wiedzy na temat seksualności, również czy nadąża za innymi źródłami, z których młodzi ludzie pozyskują tę wiedzę. Wreszcie eksperci pragną uzyskać odpowiedź na pytanie, czy można wypracować takie standardy edukacji psychoseksualnej, które odpowiadałyby różnym grupom społecznym, politycznym, zawodowym i światopoglądowym.

Wyniki badania będą przydatne dla Ministerstwa Edukacji Narodowej do planowania dalszych działań i wzmocnienia roli szkoły w organizacji zajęć z edukacji seksualnej zarówno w szkołach, jak i placówkach oświatowych ze szczególnym uwzględnieniem roli i potrzeb rodziców w tym zakresie.

Jak badamy

Jak badamy

Badanie główne - ilościowe

W badaniu ilościowym wezmą udział uczniowie w wieku 18 lat oraz rodzice uczniów w wieku szkolnym. Badanie jest prowadzone w pierwszym kwartale 2015 a jego wyniki poznamy w drugim kwartale roku.

Badania jakościowe

W ramach przygotowania badania głównego przeprowadzono już dwa badania jakościowe.

Pierwsze dotyczyło badania potrzeb i oczekiwań rodziców dzieci w wieku szkolnym w zakresie treści programu „Wychowanie ku dorosłości”. Odbyło się 30 debat dotyczących potrzeb i oczekiwań rodziców dzieci w wieku szkolnym w zakresie treści programu „Wychowanie ku dorosłości”. Połowę debat przeprowadzono z rodzicami, a drugą połowę ze specjalistami (nauczycielami przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie, psychologami i pedagogami szkolnymi, dyrektorami szkół oraz politykami i przedstawicielami organizacji pozarządowych zajmujących się edukacją seksualną lub profilaktyką). W debatach wzięły udział 303 osoby, w tym 156 rodziców. Zapewniono udział w debatach zarówno osób o poglądach tradycyjnych, jak i liberalnych.

Drugie badanie jakościowe dotyczyło identyfikacji źródeł wiedzy dzieci i młodzieży na temat rozwoju psychoseksualnego człowieka oraz oczekiwań uczniów i ich rodziców co do sposobu, miejsca i zakresu przekazywania wiedzy na temat rozwoju psychoseksualnego człowieka.

Odbyły się 64 wywiady, w których wzięło udział 32 uczniów oraz ich rodzice. Wśród uczniów było po osiem osób ze szkoły podstawowej, z gimnazjum, z liceum ogólnokształcącego i z zasadniczej szkoły zawodowej.

Raport

Raport

EKD raport
Pobierz raport [pdf, 1.2 MB]

Pobierz prezentację [pdf, 7.8 MB]

Pobierz informacje prasową [pdf, 0.6 MB]

 

 

 

 

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...