Liderzy w projekcie
Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”
IBE zorganizował spotkanie dla nauczycieli ze szkół, które wzięły udział w tegorocznym badaniu „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów”. Badanie zostało przeprowadzone podczas tzw. próbnego egzaminu gimnazjalnego, który szkoły organizują samodzielnie przy użyciu zadań przygotowanych przez CKE i komisje okręgowe. Badanie IBE w losowo wybranych 82 szkołach trwało przez pierwsze dwa dni diagnozy CKE (13 i 14 listopada) i nie objęło testu z języków obcych.
Nauczyciele gimnazjów, które wzięły udział w badaniu, spotkali się z ekspertami instytutu 16 i 17 listopada 2012 r. Dyskutowano w ramach czterech grup przedmiotowych: historia, język polski, matematyka, przedmioty przyrodnicze.
dkg-image-small
20. rocznica powstania Euroclio
Podczas spotkania europejskiego stowarzyszenia nauczycieli historii dyskutowano o rozwoju strony internetowej – historiana.eu.
historiana-euroclio-01
Kierunki wsparcia oświaty z unijnej perspektywy 2014 – 2020
Zapewnianie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji na wszystkich etapach, wspieranie wczesnej edukacji, dopasowanie kształcenia zawodowego do rynku pracy, zwiększanie prestiżu zawodu nauczyciela – to część działań, które będą wspierane z unijnych funduszy w kolejnych latach, wyliczonych przez Claudię Torres-Bartyzel, dyrektor Departamentu Funduszy Strukturalnych MEN
konferencja zmieniamy oświatę - Claudia Torres-Bartyzel
O zmienianiu oświaty za europejskie pieniądze
Najlepsze projekty edukacyjne zrealizowane za pieniądze UE i plany związane z przyszłą perspektywą unijną – to główne tematy konferencji „Zmieniamy oświatę”, która rozpoczęła się dziś w Warszawie
zmieniamy-oswiate-05