BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

O pracowni

O pracowni

Misją tej pracowni jest zmiana rzeczywistości szkolnej w edukacji historycznej poprzez rozwijanie badań z zakresu dydaktyki historii. Zespół przygotowuje szczegółowe badania kompetencji historycznych w polskiej szkole, dotyczące przede wszystkim wprowadzania nowej podstawy programowej do szkół. Zespół zamierza także rozwijać i wdrażać dobre praktyki dydaktyczne i nowe rozwiązania edukacyjne oraz sprawdzać ich skuteczność w badaniach empirycznych. W działaniach zespołu ważne jest nawiązywanie możliwie najszerszej współpracy ze środowiskami edukacyjnymi: nauczycielami, szkołami, uczelniami wyższymi, instytutami oraz organizacjami pozarządowymi z Polski i zagranicy.

Członkowie zespołu

Liderem zespołu jest dr hab. prof. Jolanta Choińska-Mika.

Klaudia Jasik (przedtem Starczynowska)

Jakub Lorenc

Krzysztof Mrozowski

Jacek Staniszewski.

Teresa Stachurska

Ania Pomierny-Wąsińska do 31.08.2015

Aleksandra Oniszczuk do 30.06.2015

Jerzy Bracisiewicz do 30.06.2015

Badania

Badania

Badania prowadzone przez pracownię:

  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych

Badania zakończone:

  • Badanie realizacji nowej podstawy programowej z historii w gimnazjum 
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii 

Kontakt

Email: ibe@ibe.edu.pl

tel. 22 24 17 100

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
  • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
  • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...