BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Dwudzieste spotkanie w ramach cyklu seminariów "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym – aktualny stan wiedzy” odbędzie się w dniu 5 marca 2015 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

Seminarium zostało przygotowane przez Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów. Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Karolina Świst.

Umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, czyli takich charakteryzujących się złożonymi zależnościami, dynamiką oraz niejednoznacznością jest coraz częściej wymagana zarówno w szkole jak i w miejscu pracy. Jednak tradycyjne testy, opierające się w większości na zadaniach zamkniętych wielokrotnego wyboru często nie są w stanie uchwycić w sposób adekwatny tego typu umiejętności. Niniejsze seminarium poświęcone jest zagadnieniu rozwiązywania złożonych problemów (zarówno indywidualnie jak i we współpracy), nowoczesnym sposobom mierzenia tych umiejętności (często opartym na grach edukacyjnych) oraz sposobom modelowania statystycznego tego typu danych.

W załączeniu znajdą Państwo materiały, z którymi należy się zapoznać przed seminarium.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 2 marca br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

  • "Problem Solving in Technology-Rich Environments. A Report From the NAEP Technology-Based Assessment Project, Research and Development Series", U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences 2007 (pdf, 5.4 MB)
  • "PISA 2015 - Draft collaborative problem solving framework", OECD 2013 )pdf, 0.9 MB)
.

Zespoły, badania, ludzie

  • Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów

Seminaria i konferencje

  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...