BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Tysiące szkół weźmie udział w badaniach OBUT i DUMa

Opublikowano: 13 Maj 2014

8 tysięcy szkół zgłosiło się do Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów, a 6,5 tys. szkół weźmie udział w nowym badaniu IBE dla piątoklasistów - Diagnozie umiejętności matematycznych

.


Badania DUMa i OBUT odbędą się tego samego dnia - 20 maja. Weźmie w nich udział wielka liczba szkół podstawowych z całego kraju.
Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów odbędzie się już po raz czwarty. Pierwszy raz trzeciklasiści wzięli w nim udział w 2011 r. Tegoroczna edycja różnić będzie się od trzech poprzednich tym, że badanie obejmie tylko wybrane umiejętności matematyczne uczniów. Zestawy zadań pozwolą zaprezentować dzieciom umiejętności zdobywane podczas codziennej nauki w szkole, ale też wykazać się zastosowaniem ich w nietypowych sytuacjach.
Dzięki OBUT nauczyciele zyskują szeroką wiedzę o swoich uczniach. Szkoły otrzymują raporty zawierające wyniki poszczególnych dzieci oraz raporty z wynikami klas z podziałem na obszary oraz raport o wynikach całej placówki na tle wyników innych szkół.

Po raz pierwszy odbędzie się za to badanie DUMa. Dzięki tej diagnozie, przeprowadzonej wśród uczniów klas piątych, nauczyciele będą mogli lepiej przygotować dzieci do czekającego ich za rok nowego sprawdziany szóstoklasisty. Bowiem obecni piątoklasiści uczą się już według nowej podstawy programowej i sprawdzian dla nich będzie sprawdzał m.in.: umiejętność modelowania matematycznego czy tworzenia strategii. Informacje wynikajace z badania pozwolą nauczycielom dobrze zaplanować pracę w klasie VI.

Więcej o badaniu OBUT

Więcej o badaniu DUMa

 

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...