BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Opublikowano: 21 Lut 2014
Jedenaste już spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane „Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji” odbędzie się w dniu 6 marca 2014 r. w godz. 13:00-16:00 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie..

Dyskutowane będą zagadnienia związane z :
  • Estymator fixed effects
  • Wpływ tzw. community schools na wyniki edukacyjne, nierówności i system edukacji w ogóle
  • Znaczenie tzw. accountability systems w edukacji
  • Konkurencja między szkołami w warunkach polskiego systemu edukacji.


Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Ekonomii Edukacji. Prezentację wygłosi Paweł Bukowski oraz dr Martyna Kobus. Będzie dotyczyła artykułu „The competitive effect of the threat of handover of small schools to non-public associations” autorstwa P. Bukowskiego i M. Kobus.

Artykuł: „The competitive effect of the threat of handover of small schools to non-public associations”

Linki do zalecanej lektury:

http://faculty.smu.edu/millimet/classes/eco7377/papers/clark.pdf

http://www.nber.org/papers/w16056

Prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 28 lutego do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.


Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Młodzi bez pracy, szkoły i kursów – koszty ekonomiczne i społeczne

Publikacje

  • Koszty edukacji od przedszkola do gimnazjum
  • Koszty edukacji ponadgimnazjalnej i policealnej - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie Ekonomicznych Uwarunkowań Celów i Kierunków Alokacji Nakładów na Edukację Realizowanych przez Podmioty Publiczne i Prywatne w Polsce (BECKER) (2)
  • Dr Agnieszka Kopańska
  • Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
  • Finansowanie edukacji wyższej w wybranych krajach europejskich. Od modelu egalitarnego do elitarnego
  • Finansowanie i zarządzanie oświatą przez jednostki samorządu terytorialnego

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...