BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"

Opublikowano: 26 Wrz 2014

Lekcja Dobrej Historii 2014Lekcja Dobrej Historii 2014

Warszawa, 25 września 2014

Konkurs “Lekcja dobrej historii” dobiegł końca. Tegoroczna, trzecia edycja cieszyła się wyjątkowo dużym zainteresowaniem, a większość spośród 41 zgłoszonych prac odznaczała się ciekawym i nowatorskim charakterem. Niestety znacząca część nadesłanych pomysłów nie spełniała podstawowego wymagania zawartego w regulaminie konkursu, a więc nie skłaniała uczniów do spojrzenia na wydarzenia bądź postaci historyczne z różnych punktów widzenia (par. 6 pkt. 5). Ostatecznie jury zdecydowało się nagrodzić 9 prac. Znalazły się wśród nich zarówno pomysł na lekcje w gimnazjum, jak i rozwiązania, których adresatem może być młodzież ucząca się w szkołach ponadgimnazjalnych. Wszystkie wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności zapisane w wymaganiach ogólnych podstawy programowej z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele.

Lista lauretaów trzeciej edycji konkursu “Lekcja dobrej historii”

  • Beata Buchwald: “Jak Europa przyjęła I rozbiór Polski?- praca ze źródłami”, Zespół Szkół w Mosinie
  • Magda Bylica: “Czy dał nam przykład Bonaparte, jak zwyciężać mamy?”, Gimnazjum im. ks. St. Słotwińskiego w Kamieniu
  • Andrzej Górniak: „Wydarzenia poznańskie” czy ”powstanie czerwcowe”?, XVI Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego, w Krakowie.
  • Dariusz Jądro: “Górnośląska propaganda plebiscytowa”, Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich, I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Powstańców Śląskich w Rybniku
  • Katarzyna Machaj: “Sąd nad Napoleonem”, Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
  • Katarzyna Sopolińska: “Rozwój cywilizacji przemysłowej - debata oksfordzka.”, Gimnazjum nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zygmunta Wilkońskiego w Inowrocławiu
  • Paweł Wal: “Obraz Józefa Stalina w propagandzie komunistycznej”, Zespół Szkół Technicznych,. w Mielcu
  • Beata Woroniecka: “Blaski i cienie rządów Stanisława Augusta Poniatowskiego – lekcja powtórzeniowa.”, Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Strzelinie
  • Małgorzata Zarubajko: “Świat wielkich odkryć”, Gimnazjum Aslan im. C.S. Lewisa ul. Piotra Skargi w Głogowie
.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”
  • KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
  • Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
  • Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...