BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Pracownia Matematyki

Opublikowano: 19 Cze 2010

O pracowni

Działania Pracowni koncentrują się wokół zagadnień dydaktyki matematyki.

Misją zespołu jest poprawa jakości kształcenia matematycznego poprzez budowanie zaplecza badawczego, narzędzi dydaktycznych, narzędzi ewaluacyjnych, a następnie wykorzystywanie wyników badań naukowych w zakresie dydaktyki matematyki i wdrażanie nowych rozwiązań w do praktyki szkolnej.

Działania zespołu ulokowane są w trzech płaszczyznach . Pierwsza dotyczy diagnozy rzeczywistości szkolnej w zakresie kształcenia matematycznego. Zagadnienia jakimi zespół zajmuje się w tym obszarze to: zbadanie realizacji zapisów podstawy programowej w zakresie matematyki, dokonanie szczegółowego badania kompetencji matematycznych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem opanowania umiejętności złożonych, diagnoza uwarunkowań nauczania matematyki, określenie słabych i mocnych stron polskiej szkoły w kształceniu matematycznym uczniów. Działania drugiej płaszczyzny obejmują wypracowanie nowych narzędzi dydaktycznych, wdrażanie dobrych praktyk i nowych rozwiązań edukacyjnych. Zagadnienia jakie zespół analizuje w trzeciej płaszczyźnie to: ocena wartości wypracowanych narzędzi dydaktycznych i skuteczności w poprawie jakości kształcenia matematycznego polskiej szkoły.

W działaniach zespołu bardzo istotnym elementem jest wymiana myśli i nawiązywanie możliwie najszerszej współpracy z nauczycielami, szkołami, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi, ośrodkami naukowymi z kraju i zagranicy.

Członkowie zespołu

  • Marcin Karpiński - Lider Pracowni Matematyki
  • dr Monika Czajkowska 
  • Marzenna Grochowalska 
  • Jerzy Janowicz 
  • Jacek Lech 
  • Margaryta Orzechowska 
  • Agnieszka Sułowska 
  • Małgorzata Zambrowska 
  • Katarzyna Szelenbaum  – koordynator do 30.04.2015
  • Marta Przybylak do 30.04.2015

Badania

Badania zakończone:

  1. Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
  2. Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego 
  3. Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)
  4. Szkoła samodzielnego myślenia - część matematyczna
  5. OBUT

Kontakt

 

mail: ibe@ibe.edu.pl

tel.: 22 24 17 100

 

.

Publikacje

  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Raport z badania
  • Nauczanie matematyki w gimnazjum - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
  • Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Marcin Karpiński

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...