BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

Pracownia Języka Polskiego

Opublikowano: 18 Cze 2010

O pracowni

Zadaniem pracowni polonistycznej w IBE jest badanie oraz inspirowanie badań edukacji w zakresie nauczania języka polskiego we wszystkich typach szkół oraz rozwijanie dydaktyki języka polskiego, w tym badanie skuteczności narzędzi rozwijających umiejętności złożone. Szczególnym obiektem zainteresowania zespołu jest proces wprowadzania nowej podstawy programowej do nauczania języka polskiego.

Zadaniem pracowni polonistycznej w IBE jest badanie oraz inspirowanie badań edukacji w zakresie nauczania języka polskiego we wszystkich typach szkół oraz rozwijanie dydaktyki języka polskiego, w tym badanie skuteczności narzędzi rozwijających umiejętności złożone. Szczególnym obiektem zainteresowania zespołu jest proces wprowadzania nowej podstawy programowej do nauczania języka polskiego.

Członkowie zespołu

Liderem zespołu jest dr hab. Krzysztof Biedrzycki.

Wioleta Dobosz-Leszczyńska – koordynator Pracowni

Anna Bandurska – asystent Pracowni do 30.06.2015

dr Agata Hącia

Adam Brożek do 30.06.2015

dr Iwona Wróbel do 30.06.2015

dr Zofia Zasacka

dr Błażej Przybylski do 30.06.2015

Kinga Białek

Piotr Bordzoł

dr hab. Witold Bobiński do 30.06.2015

prof. dr hab. Ewa Jaskółowa do 30.06.2015

Dorota Bielawska do 30.06.2015

Dorota Kaleciak do 30.06.2015

Ilona Lewandowska do 30.06.2015

Biserka Cejovic do 30.06.2015

Wioletta Kozak do 30.06.2015

Badania

Badania realizowane w Pracowni Języka Polskiego:

  • Szkoła samodzielnego myślenia
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów
  • Diagnoza kompetencji gimnazjalistów

Kontakt

 

mail: ibe@ibe.edu.pl
tel.: 22 24 17 100

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Publikacje

  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Seminaria i konferencje

  • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...