BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

Badania – polityka społeczna – polityka edukacyjna – Potrzeby praktyki

Opublikowano: 20 Gru 2012

Michał Federowicz, Michał Sitek

Ostatnie dekady były okresem znaczących zmian w polskiejpdficon edukacji. Lata 90. to wzrost autonomii szkół i uczelni oraz decentralizacja oświaty, polegająca na przekazywaniu prowadzenia przedszkoli i szkół gminom, dokończona w ramach reformy administracyjnej 1998 r. Obserwowaliśmy także zmiany w strukturze szkół średnich, będące głównie odpowiedzią na rosnące aspiracje edukacyjne młodych Polaków. Wdrażane od 1999 r. zmiany zmieniły strukturę szkół oraz zapoczątkowały wprowadzenie systemu egzaminów zewnętrznych. Znacząco poprawiła się struktura wykształcenia polskich nauczycieli, a w ostatnich latach istotnie wzrosły ich wynagrodzenia. Wdrażane obec nie zmiany w kształceniu ponadgimnazjalnym dają szansę uelastycznienia i modernizacji oferty kształcenia zawodowego i kładą większy na cisk na kompetencje kluczowe.

.

 

Poszczególne artykuły z numeru

Michał Federowicz
Michał Sitek

Badania - polityka społeczna - polityka  edukacyjna - potrzeby praktyki pdficon small 

Kamila Hernik
Marek Solon-Lipiński
Jędrzej Stasiowski

Kapitał społeczny szkoły: budowanie i wykorzystywanie  pdficon small

Kamila Hernik
Olga Wasilewska Tomasz Kasprzak

Kierunki rozwoju przywództwa szkolnego w Europie

 pdficon small

Anna Brzezińska
Magdalena Czub

Wczesna opieka i edukacja dzieci w Polsce w kontekście europejskim  pdficon small

Magdalena Czub
Anna Brzezińska
Tomasz Czub
Karolina Appelt

Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem jako wyzwanie dla polityki społecznej i oświatowej

 pdficon small

Anna Brzezińska
Magdalena Czub
Tomasz Czub

Krótko- i długofalowe korzyści z wczesnej opieki nad dzieckiem i edukacji

 pdficon small

Kamil Sijko

Nowe technologie w edukacji: dwa podejścia

 pdficon small

Ewa Stożek

Czy egzaminy mogą pomóc szkole w rozwoju?  pdficon small

Joanna Kołodziejczyk
Bartłomiej Walczak
Tomasz Kasprzak

Rodzice - partnerzy szkoły? Perspektywa edukacyjna  pdficon small

Henryk Szaleniec
Roman Dolata

Funkcje krajowych egzaminów w systemie edukacji

pdficon small

Roman Dolata
Aleksandra Jasińska
Michał Modzelewski

Wykorzystanie krajowych egzaminów jako instrumentu polityki oświatowej na przykładzie procesu różnicowania się gimnazjów w dużych miastach

pdficon small

Radosław Kaczan
Piotr Rycielski

Obniżenie progu szkolnego i jego konsekwencje dla procesu kształcenia

pdficon small

Michał Sitek

Instytut Badań Edukacyjnych: badania i działania na rzecz wzmocnienia zaplecza badawczego systemu edukacji

pdficon small

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Badanie początkujących nauczycieli
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...