BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+

Opublikowano: 17 Cze 2015

pdficonPoland is an interesting case in Europe in terms of low employment of 50+, which defines the country as an early exit culture. In this paper, detailed retrospective data from the project Determinants of Educational Decisions - Household Panel Study (DED-HPS) are used to check the relation between the level of education and time of entering the labour market and inactivity versus activity of older generation 50+. The results based on the analysis of logistic regression show that the formal education level was an important predictor of inactivity while people with primary or secondary education are more likely to become inactive at older age than those with tertiary education. Participation in non-formal education significantly decreases chances of early retirement with a stronger effect for men. Odds of being inactive at older age are much higher for those who are disabled and longer tenure decreases odds of inactivity at older age. Including Interactions as an explanatory variable did not change the overall interpretation of the results. 

 

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Młodzież myśli o przyszłości zawodowej, ale potrzebuje większego wsparcia
  • Relacja z briefingu prasowego nt UDE
  • Czy Polacy są zadowoleni ze swojego wykształcenia
  • Eksperci IBE zaprezentowali wyniki Międzynarodowego Badania Osób Dorosłych (PIAAC)

Publikacje

  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Podręcznik użytkownika
  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Raport podsumowujący projekt
  • Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna
  • Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych
  • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie losów absolwentów szkół zawodowych
  • Badanie realizowane w ramach projektu SHARE
  • Badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów
  • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
  • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego

Seminaria i konferencje

  • "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
  • Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...