BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

g101Wybierz rodzaj/typ poszukiwanej publikacji przy pomocy filtra powyżej lub przejdź do pełnej listy publikacji przygotowanych w ramach projektu "Entuzjaści Edukacji"

 

Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców

Opublikowano: 23 Gru 2014

pdficonEwa Matczak, Waldemar Kozłowski

Tekst przedstawia wyniki analiz mających na celu sprawdzenie, czy w próbie polskich rodziców (N= 4931) można wyodrębnić wartości wychowawcze postulowane przez amerykańskiego socjologa M. Kohna. Posługując się metodami analizy czynnikowej (PCA) wyodrębniono główny wymiar konformizm vs. samokierowanie oraz drugi – osiągnięcia vs. współżycie. Dane zilustrowano za pomocą tzw. biplotów. Wyniki te są zgodne z efektami analogicznych badań realizowanych w Polsce w trakcie ostatnich ok. 40 lat i wskazują na dużą stabilność wartości cenionych przez rodziców.

Analizy IBE 04/2014

.

Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 
od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie

Opublikowano: 18 Gru 2014

Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat. OkładkaDiagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku
od 1,5 do 5,5 lat (red. M. Czub) to publikacja przedstawiająca współczesną wiedzę o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci do szóstego roku życia oraz przygotowane przez Zespół Wczesnej Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych narzędzia diagnostyczne przeznaczone do monitorowania prawidłowości przebiegu rozwoju dzieci, przed rozpoczęciem nauki szkolnej. Narzędzia te przygotowane zostały z myślą o wsparciu psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i szkołach w procesie diagnozy gotowości szkolnej oraz planowaniu oddziaływań korekcyjnych.

W pierwszej części opracowania przedstawione są teoretyczne ramy analizy przebiegu rozwoju społeczno-emocjonalnego oraz procesu diagnozy. Czytelnik znajdzie tam zarówno opis przebiegu rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych w pierwszych latach życia dziecka jak i propozycję schematu przeprowadzania kompleksowej diagnozy jego funkcjonowania.

W części drugiej przedstawione zostały efekty projektu badawczego zrealizowanego przez Zespół Wczesnej Edukacji IBE, którego celem było przygotowanie znormalizowanych, przesiewowych narzędzi do diagnozy rozwoju dziecka. Ta część publikacji ma charakter podręcznika testowego, w którym omówiono trzy narzędzia kwestionariuszowe pozwalające na ogólną ocenę dotychczasowego przebiegu rozwoju dziecka.

Pobierz publikacje [pdf, 1.2MB]

 

.

Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL

Opublikowano: 16 Gru 2014

pdficon

Opracowanie "Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Analiza projektów realizowanych w latach 2008-2011" przestawia wyniki ewaluacji Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, realizowanego w ramach perspektywy finansowej na lata 2007-2013 pod kątem współpracy szkół zawodowych z przedsiębiorcami. Ewaluacja dotyczy wyłącznie projektów zrealizowanych w latach 2008-2011. Głównym celem przeprowadzonego badania była analiza i ocena wpływu Działania 9.2 na tworzenie i rozwój współpracy między szkołami zawodowymi i przedsiębiorstwami. Ewaluacja bazuje na wynikach prac podjętych na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych w latach 2012-20141. Zrealizowane badanie ma charakter ewaluacji on-going, przeprowadzonej w trakcie wdrażania ocenianej interwencji. Jednak z racji na schyłkowy etap wdrażania projektów w ramach perspektywy finansowej 2007-2013, wnioski i rekomendacje z niniejszego badania odnoszą się przede wszystkim do działań planowanych na okres 2014-2020.

 

.

SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli - broszura

Opublikowano: 11 Gru 2014

SLI – specyficzne zaburzenia językowe. Podstawowe informacje dla rodziców i nauczycieli - okładkaPierwsza w Polsce publikacja upowszechniająca współczesną wiedzę naukową na temat mało rozpoznawalnego w Polsce specyficznego zaburzenia językowego (Specific Language Impairment – SLI). Zaburzenie to charakteryzuje się trudnościami w uczeniu się języka ojczystego i posługiwaniu się nim, i występuje u 7% dzieci.
Przystępnie napisana broszura jest przeznaczona dla rodziców i nauczycieli. Zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące SLI: Co to jest? Czym się charakteryzuje? Jakie są jego konsekwencje? Ponadto zawiera informacje praktyczne dotyczące sposobów pomocy i udzielania wsparcia dzieciom dotkniętym tym zaburzeniem..

Pobierz broszurę [pdf, 2 MB]

 

 

.

Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? - broszura

Opublikowano: 11 Gru 2014

Czy moje dziecko zagrożone jest dysleksja - okładkaSyntetyczne, przystępnie napisane źródło wiedzy na temat dysleksji. Broszura skierowana jest do rodziców i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera najważniejsze informacje dotyczące zjawiska dysleksji, rozpoznawania jej ryzyka oraz wspomagania dzieci z tym problemem. Poradnik zawiera m.in. test wiedzy na temat dysleksji, listę objawów ryzyka dysleksji, informacje dotyczące jej genezy i występowania, a także praktyczne wskazania i rozwiązania dotyczące pomocy dzieciom z ryzykiem dysleksji w domu i przedszkolu/szkole.

Pobierz broszurę [pdf, 6.4 MB]

 

 

 

.

Strona 16 z 34

  • start
  • poprz.
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...