Lider Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (od 1 lipca 2015). Jest pedagogiem i socjologiem, specjalistą od analiz statystycznych. Dr nauk humanistycznych. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Na tej uczelni otrzymał wszechstronne wykształcenie potwierdzone tytułami magistra pedagogiki (2007 r.) i socjologii (2009 r.). Na tej samej uczelni w 2011 roku uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Współautor polskiej aplikacji metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Współtwórca koncepcji i współautor badania, którego finalnym produktem stały się porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE). Był członkiem lub koordynatorem wielu zespołów badawczych realizujących projekty z zakresu badań edukacyjnych i socjologicznych. W latach 2013-2014 pracował jako visiting scolar w Educational Testing Service (Princeton, USA).
Autor publikacji dotyczących edukacji, metodologii, statystyki i psychometrii..
Współautor polskiej aplikacji metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Współtwórca koncepcji i współautor badania, którego finalnym produktem stały się porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE). Był członkiem lub koordynatorem wielu zespołów badawczych realizujących projekty z zakresu badań edukacyjnych i socjologicznych. W latach 2013-2014 pracował jako visiting scolar w Educational Testing Service (Princeton, USA).
Autor publikacji dotyczących edukacji, metodologii, statystyki i psychometrii..