Konferencja składała się z 7 sesji tematycznych:
Studies on Science Education, Curricula Session Planning, Science Teaching Methods, Science Education Projects and Initiatives, New Technology for Science Teaching, Enhancing Student’s Motivation, Training of Science Teachers.
W czasie sesji, które odbywały się równolegle (po dwie) wygłoszono 35 wykładów.
Oprócz wykładów przygotowano również wystąpienia wirtualne oraz postery. Wszystkie publikacje pokonferencyjne dostępne są na stronie internetowej pod adresem http://conference.pixel-online.net/NPSE/
Przedstawicielki Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych przygotowały poster i publikację pt. Non-formal Science education suports schools in Poland, który wzbudził spore zainteresowanie wśród uczestników konferencji. Również broszury o badaniach PPP IBE (porównanie podstaw programowych i dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej) cieszyły się zainteresowaniem badaczy z innych krajów.
Pobierz poster: Non-formal Science education suports schools in Poland [pdf, 1.5 MB]
Konferencja była doskonale zorganizowana, a większość wystąpień prezentowała wysoki poziom merytoryczny. Zwrócono szczególną uwagę na problemy związane z nauczaniem i uczeniem się uczniów i nauczycieli, kształtowanie umiejętności złożonych oraz na edukację przyrodniczą w szkołach podstawowych. Przedstawiono również ciekawe projekty, związane z przedmiotami przyrodniczymi, realizowane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Niektóre wystąpienia stanowiły przykład dobrej praktyki w dzieleniu się zarówno wynikami badań jak i wnioskami i rekomendacjami.