BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie MEN prowadzi badanie Teaching and Learning International Survey (TALIS) zainicjowane przez OECD. Ma ono pomagać krajom dokonywać oceny polityki edukacyjnej i wybierać takie drogi, które gwarantują najbardziej efektywne kształcenie. Międzynarodowy i polski raport z badania TALIS 2008 zostały opublikowane w 2009 r. Kolejne badanie ma odbyć się na przełomie 2013 i 2013 roku.
W ramach przygotowań do niego eksperci IBE uczestniczą w wielu konferencjach, spotkaniach i wyjazdach studyjnych.

Obecni byli na: spotkaniu organizowanym przez OECD 7-9.12.2008 r. w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 18-21.10.2009 r. w Paryżu, na spotkaniu dotyczącym badania nauczycieli 24-26.02.2010 r. w Paryżu, na konferencji dotyczącej dalszych badań TALIS 28.04 – 1.05.2010 w Antalyi, na spotkaniu dotyczącym TALIS i badania PIAAC 8-10.09.2010 w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 26-29.09.2010 r. w Oslo, na spotkaniu roboczym komitetu TALIS12-14.01.2011 w Paryżu, 3-8.04.2011 w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 oraz spotkaniu poświęconym konceptualizacji badania początkujących nauczycieli matematyki 6-11.06.2011 w Paryżu i Waszyngtonie, na 12. spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 27-28.10.2011 w Paryżu, na spotkaniu grupy roboczej TALIS 2013 12.11-18.12.2011 r. w Meksyku, na szkoleniu na temat doboru próby i danych 8-11.01.2012 r. w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 9-11.05.2012 r. w Holandii.

Podczas każdego ze spotkań pracowano nad rozwojem badania środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Np. w czerwcu 2011 r. pracownicy IBE Michał Sitek i Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z badaczami z innych krajów pracowali nad priorytetami i zakresem badania początkujących nauczycieli w ramach projektu FIRSTMATH. Przedstawili też prezentację na temat systemu kształcenia nauczycieli w Polsce, polskich wyników TEDS-M, statystyk dotyczących młodych nauczycieli matematyki i doświadczeń IBE z jakościowego badania początkujących nauczycieli.

W październiku 2011 r. Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z przedstawicielem MEN wzięła udział w spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie, na którym ustalono, jak będzie wyglądać badanie próbne TALIS 2013 oraz ostatecznie przedyskutowano kwestionariusz badania próbnego.

Z kolei Radosław Piwowarski i Magdalena Krawczyk-Radwan w listopadzie 2011 r. wraz z kierownikami krajowymi TALIS 2013 z ok. 30 krajów zatwierdzali narzędzia badawcze oraz ustalali strategię i realizację badania próbnego na poziomie krajowym.

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"
  • Konferencja: Zawód nauczyciel.
  • Co wiemy o polskich nauczycielach i stanie polskiej edukacji - czwarta edycja "Raportu o stanie edukacji"
  • Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013

Publikacje

  • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
  • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
  • Laboratorium Mikrobadań IBE - raport z badania
  • Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego)
  • Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.

Zespoły, badania, ludzie

  • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce
  • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce (2)
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Badanie początkujących nauczycieli
  • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Konferencja: Zawód nauczyciel.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...