Liderzy w projekcie
IBE w sieci KeyCoNet
Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem stowarzyszonym sieci European Policy Network on Key Competences in School Education. Projekt zrzesza 30 resortów edukacji z krajów UE, uczelnie i instytuty badawcze.
Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?
Nacisk na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, łączenia faktów i rozwiązywania problemów zamiast odtwórczego uczenia się na pamięć – to główne zadania nauczania historii, które miała wprowadzić do szkół nowa podstawa programowa. Badacze IBE sprawdzili, jak w praktyce zmieniło się nauczanie w gimnazjach po dwóch latach od ogłoszenia tego dokumentu.
Liczą się efekty – jest raport o stanie edukacji 2012
Michał Federowicz prezentuje Raport o Stanie Oświaty 2012
Nowe opracowanie opisuje trendy w edukacji i przemiany dotyczące polityki uczenia się przez całe życie. Raport można pobrać na stronie Entuzjastów Edukacji
.2nd World Conference on New Trends In Science Education
W dniach 2-5 lipca 2013 roku Małgorzata Musialik, Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyły w międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji przyrodniczej 2nd World Conference on New Trends In Science Education, (WCNTSE), która odbywała się pod hasłem Science education In the face of social change.
.