BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Konkursy Trwające

W 2014 roku po raz pierwszy policzono model EWD dla szkół podstawowych. W tym celu wykorzystano wyniki testu OBUT realizowanego w 2011 roku oraz Sprawdzianu przeprowadzanego w 2014 roku. Wykorzystanie testu OBUT przysporzyło specyficznych problemów, których źródła można upatrywać m.in. w tym, że pomiar ten jest realizowany i oceniany przez szkoły.

Podczas seminarium zaprezentowany zostanie model EWD dla II etapu edukacyjnego oraz jego właściwości. Omówione zostaną także wybrane wskaźniki mające na celu wytypowanie klas, w których wyniki testu OBUT są z dużym prawdopodobieństwem obarczone znaczącym błędem nielosowym (m.in. metody wykrywania aberrant response pattern). Pokażemy również, na ile zastosowanie tych wskaźników do oczyszczenia danych pozwoliło na poprawę właściwości modelu EWD.

Dyskusja będzie skoncentrowana na metodach oczyszczania danych z przypadków, które mogą zaburzyć trafność modelu EWD.

Seminarium jest przygotowywane przez pracownię EWD, a wprowadzenie do dyskusji przedstawią: Aleksandra Jasińska-Maciążek i Grzegorz Humenny.

Proponowana literatura:

• Jacob, B. A., & Levitt, S. D. (2003). Catching cheating teachers: The results of an unusual experiment in implementing theory. National Bureau of Economic Research. Retrieved from http://www.nber.org/papers/w9414

• Armstrong, R. D., Stoumbos, Z. G., Kung, M. T., & Shi, M. (2007). On the performance of the lz person-fit statistic. Practical Assessment, Research & Evaluation, 12(16). Retrieved from http://www.pareonline.net/getvn.asp?v=12&n=16

Prosimy o zgłaszanie obecności do dnia 31 grudnia br. do godz. 12.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

Zespoły, badania, ludzie

  • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD
  • Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium

Konkursy Zakończone

  • Konkurs na pracę magisterską wykorzystującą wyniki badań edukacyjnych

  • Lekcja dobrej historii 2014

  • Moja lekcja o seksualności człowieka

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...