BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Konkursy Trwające

Edukacja przyrodnicza w polsce - okładkaBadacze Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych Instytutu Badań Edukacyjnych porównali podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych, obowiązujące w pięciu krajach europejskich z polską podstawą programową. Choć w polskiej podstawie programowej położono duży nacisk na kształcenie i rozwijanie umiejętności rozumowania naukowego i posługiwania się metodą naukową, a wyniki polskich uczniów w międzynarodowym badaniu PISA, w części dotyczącej rozumowania w naukach przyrodniczych ciągle rosną, wyniki badań IBE wskazują na możliwość doskonalenia zarówno pracy dydaktycznej nauczycieli, jak i podstawy programowej, obowiązującej w polskiej szkole. Uznano, że porównanie jej z zagranicznymi dokumentami, obowiązującymi w krajach, w których uczniowie od lat osiągają doskonałe wyniki w posługiwaniu się metodą naukową przy rozwiązywaniu problemów może stanowić jedną z dróg prowadzących do dalszego doskonalenia jakości edukacji przyrodniczej w Polsce. Broszura prezentuje podstawowe założenia badania i przedstawia rekomendacje opracowane w oparciu o jego wyniki.

Pobierz broszurę w formacie pdf [1.5 MB]

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Przedmioty przyrodnicze – jak powinniśmy uczyć małe dzieci o przyrodzie?
  • New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji
  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych

Publikacje

  • Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport tematyczny z badania
  • Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
  • Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
  • Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych – najnowsza książka Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych

Zespoły, badania, ludzie

  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce

Seminaria i konferencje

  • Konferencja i seminaria poświęcone nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

Konkursy Zakończone

  • Konkurs na pracę magisterską wykorzystującą wyniki badań edukacyjnych

  • Lekcja dobrej historii 2014

  • Moja lekcja o seksualności człowieka

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...