Wsparcie procesu diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dzieci - podsumowanie
- Opublikowano: 26 Mar 2014
Szanowni Państwo,
Instytut Badań Edukacyjnych i Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w konferencji podsumowującej cykl spotkań pt. „Wsparcie procesu diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dzieci”. Konferencja odbędzie się 10 kwietnia 2014 r. w Bydgoszczy, w Bibliotece Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego ul. Karola Szymanowskiego 3.
Celem cyklu siedmiu spotkań regionalnych, jakie odbyły się w dniach 5–18 marca w siedmiu miastach (Warszawa, Lublin, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Białystok), było wsparcie poradni psychologiczno–pedagogicznych w określaniu gotowości szkolnej dziecka i przygotowaniu opinii, stanowiących podstawę decyzji dyrektora szkoły o realizowaniu obowiązku szkolnego przez dziecko.
Na konferencji podsumowującej eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz praktycy z poradni psychologiczno–pedagogicznych przedstawią problemy poruszane na spotkaniach regionalnych i podejmą próbę znalezienia dla nich rozwiązań. Przedstawiona będzie także dobra praktyka nauczania małych dzieci.
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli samorządów, kuratorów, dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Do udziału w konferencji zapraszam również nauczycieli klas I-III szkół podstawowych, ponieważ współpraca z rodzicami, a także z pedagogami i psychologami z poradni psychologiczno-pedagogicznych jest kluczowa dla edukacji dzieci.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Rejestracja na konferencję prowadzona jest za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: www.eduentuzjasci.pl/konferencja. Program ramowy w załączeniu.
Z wyrazami szacunku,
dr hab. Michał Federowicz
Dyrektor
Instytutu Badań Edukacyjnych