BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

W dniach 20-21 marca 2015 roku dr E. Barbara Ostrowska i Urszula Poziomek z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych uczestniczyły w międzynarodowej konferencji New Perspectives In Science Education we Florencji. W konferencji wzięło udział 143 naukowców i praktyków edukacyjnych z Europy, Azji, obu Ameryk i Afryki.

.

Konferencja składała się z 7 sesji tematycznych:
Studies on Science Education, Curricula Session Planning, Science Teaching Methods, Science Education Projects and Initiatives, New Technology for Science Teaching, Enhancing Student’s Motivation, Training of Science Teachers.

W czasie sesji, które odbywały się równolegle (po dwie) wygłoszono 35 wykładów.

Oprócz wykładów przygotowano również wystąpienia wirtualne oraz postery. Wszystkie publikacje pokonferencyjne dostępne są na stronie internetowej pod adresem http://conference.pixel-online.net/NPSE/

Przedstawicielki Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych przygotowały poster i publikację pt. Non-formal Science education suports schools in Poland, który wzbudził spore zainteresowanie wśród uczestników konferencji. Również broszury o badaniach PPP IBE (porównanie podstaw programowych i dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej) cieszyły się zainteresowaniem badaczy z innych krajów.

Pobierz poster: Non-formal Science education suports schools in Poland [pdf, 1.5 MB]

Konferencja była doskonale zorganizowana, a większość wystąpień prezentowała wysoki poziom merytoryczny. Zwrócono szczególną uwagę na problemy związane z nauczaniem i uczeniem się uczniów i nauczycieli, kształtowanie umiejętności złożonych oraz na edukację przyrodniczą w szkołach podstawowych. Przedstawiono również ciekawe projekty, związane z przedmiotami przyrodniczymi, realizowane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Niektóre wystąpienia stanowiły przykład dobrej praktyki w dzieleniu się zarówno wynikami badań jak i wnioskami i rekomendacjami.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Przedmioty przyrodnicze – jak powinniśmy uczyć małe dzieci o przyrodzie?
  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych

Publikacje

  • Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport tematyczny z badania
  • Edukacja przyrodnicza w Polsce – doskonalimy to, co dobre. Broszura informacyjna
  • Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
  • Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
  • Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych – najnowsza książka Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych

Zespoły, badania, ludzie

  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce

Seminaria i konferencje

  • Konferencja i seminaria poświęcone nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...