BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach

O badaniu

O badaniu

Badanie ma służyć ocenie wpływu wybranych działań realizowanych w ramach Poddziałania 9.1.2 POKL Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach.

Programy rozwojowe miały zaspokoić szereg różnorodnych potrzeb szkół, w tym przyczynić się do podnoszenia u uczniów podstawowych umiejętności oraz kompetencji o kluczowym znaczeniu dla zdolności do zatrudnienia oraz dla kontynuowania edukacji.

Badaniem objęte zostały szkoły kształcenia ogólnokształcącego, które wdrożyły programy rozwojowe między 1 stycznia 2010 a 31 grudnia 2013 roku na terenie całej Polski.

 

Cel badania

Cel badania

Głównym celem badania jest ocena działań zrealizowanych w ramach programów rozwojowych szkół kształcenia ogólnego pod kątem ich wpływu na poprawę jakości pracy tych placówek. Badanie ma udzielić odpowiedzi na szereg pytań badawczych dotyczących trafności zaprojektowanych działań, skuteczności, użyteczności i trwałości prowadzonych działań po zakończeniu programu.

Metodologia

Metodologia

Badanie zostało podzielone na II etapy: ilościowe (etap 1) oraz jakościowe (etap 2).

Etap 1 obejmie przynajmniej 2100 szkół z terenu całej Polski, które przystąpiły do projektu. Zostaną przeprowadzone wywiady (CATI) z dyrektorami lub osobami wskazanymi, wywiady (CATI) z psychologami lub pedagogami zatrudnionymi w szkole lub w poradni psychologiczno – pedagogicznej współpracującej ze szkołą oraz zebrane zostaną dane ilościowe dotyczące realizacji programu rozwojowego w szkole (CAWI). W grupie kontrolnej przeprowadzone zostaną badania CATI z dyrektorami na losowej próbie 500 szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, które nie przystąpiły do wdrażania programów rozwojowych.

Etap 2 jest realizowany z wykorzystaniem metod jakościowych w formie studiów przypadków dotyczących wybranego do badania programu rozwojowego. W ramach każdego studium przypadku przeprowadzane będą indywidualne wywiady pogłębione (IDI), zogniskowane wywiady grupowe (FGI) oraz analiza danych zastanych (desk research). Łącznie opisanych zostanie 48 studiów przypadków dotyczących 48 programów rozwojowych szkół pochodzących ze wszystkich województw.

Kontakt

Kontakt

 

Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej

mail: ibe@ibe.edu.pl

tel. 22 241 71 00

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • IBE w programie "Cyfrowa szkoła"

Publikacje

  • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE

Zespoły, badania, ludzie

  • 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
  • Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
  • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
  • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej
  • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...