O pracowni
O pracowniMisją tej pracowni jest zmiana rzeczywistości szkolnej w edukacji historycznej poprzez rozwijanie badań z zakresu dydaktyki historii. Zespół przygotowuje szczegółowe badania kompetencji historycznych w polskiej szkole, dotyczące przede wszystkim wprowadzania nowej podstawy programowej do szkół. Zespół zamierza także rozwijać i wdrażać dobre praktyki dydaktyczne i nowe rozwiązania edukacyjne oraz sprawdzać ich skuteczność w badaniach empirycznych. W działaniach zespołu ważne jest nawiązywanie możliwie najszerszej współpracy ze środowiskami edukacyjnymi: nauczycielami, szkołami, uczelniami wyższymi, instytutami oraz organizacjami pozarządowymi z Polski i zagranicy.
Członkowie zespołu
Liderem zespołu jest dr hab. prof. Jolanta Choińska-Mika.
Klaudia Jasik (przedtem Starczynowska)
Jakub Lorenc
Krzysztof Mrozowski
Jacek Staniszewski.
Teresa Stachurska
Ania Pomierny-Wąsińska do 31.08.2015
Aleksandra Oniszczuk do 30.06.2015
Jerzy Bracisiewicz do 30.06.2015
Badania
BadaniaBadania prowadzone przez pracownię:
- Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
- Badanie sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
Badania zakończone:
.