Dwudzieste spotkanie w ramach cyklu seminariów "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym – aktualny stan wiedzy” odbędzie się w dniu 5 marca 2015 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
Seminarium zostało przygotowane przez Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów. Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Karolina Świst.
Umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, czyli takich charakteryzujących się złożonymi zależnościami, dynamiką oraz niejednoznacznością jest coraz częściej wymagana zarówno w szkole jak i w miejscu pracy. Jednak tradycyjne testy, opierające się w większości na zadaniach zamkniętych wielokrotnego wyboru często nie są w stanie uchwycić w sposób adekwatny tego typu umiejętności. Niniejsze seminarium poświęcone jest zagadnieniu rozwiązywania złożonych problemów (zarówno indywidualnie jak i we współpracy), nowoczesnym sposobom mierzenia tych umiejętności (często opartym na grach edukacyjnych) oraz sposobom modelowania statystycznego tego typu danych.
W załączeniu znajdą Państwo materiały, z którymi należy się zapoznać przed seminarium.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 2 marca br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.
- "Problem Solving in Technology-Rich Environments. A Report From the NAEP Technology-Based Assessment Project, Research and Development Series", U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences 2007 (pdf, 5.4 MB)
- "PISA 2015 - Draft collaborative problem solving framework", OECD 2013 )pdf, 0.9 MB)