BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Badanie jakościowe dotyczące organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach
Zespół Wczesnej Edukacji

O badaniu

O badaniu

Praktycznym efektem badania będzie zdiagnozowanie trudności i dobrych praktyk, w tym zwłaszcza w obszarze współpracy z rodzicami oraz współpracy przedszkoli i szkół podstawowych w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Z wyników badania skorzystać będą mogli dyrektorzy placówek, koordynatorzy zespołów oraz organy prowadzące.

Cel badania

Cel badania

Diagnoza stanu realizacji założeń rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-
pedagogicznej w publicznych przedszkolach. Obecne, zmodyfikowane zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dają dużą dowolność w definiowaniu zakresu rozpoznawanych i zaspokajanych indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci. Dotyczy to zwłaszcza dzieci w przedszkolach, w których w bardzo niewielkim stopniu wykorzystywane są formalne orzeczenia o specjalnych potrzebach edukacyjnych i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Dzięki realizacji opisywanego badania, możliwe będzie rozpoznanie zróżnicowania sposobu postrzegania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w praktyce funkcjonowania przedszkoli, a także rozpoznanie związków między uwarunkowaniami organizacyjnymi i związanymi z dostępnością szeroko rozumianych zasobów (ludzkich, finansowych, narzędzi diagnozy) a zakresem diagnozowania potrzeb i udzielania pomocy w przedszkolach.

Metodologia

Metodologia

Badanie zostanie przeprowadzone wśród dyrektorów szkół i przedszkoli (formalnie odpowiedzialnych za organizację udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach), specjalistów zatrudnionych w przedszkolach i szkołach oraz rodziców – członków rad rodziców. Ponieważ cele badania odnoszą się przede wszystkim do zróżnicowania zakresu i form udzielanej pomocy oraz są nastawione przede wszystkim na wyciągnięcie praktycznych wniosków dotyczących trudności i dobrych praktyk badanie będzie realizowane techniką wywiadów grupowych na poziomie celowo dobranych powiatów. W każdym wywiadzie grupowym bierze udział co najmniej N=9 osób reprezentujących co najmniej 3 publiczne placówki przedszkolne działające na terenie powiatu.

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • SALA jest ważna!

Publikacje

  • Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013
  • Co wiemy o sześciolatkach w szkole na podstawie badań?
  • Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 
od 1,5 do 5,5 lat - opracowanie
  • Dziecko przedszkolne. Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura
  • Małe dziecko (2.–3. rok życia) Jakie jest? Jak możemy wspierać jego rozwój? - broszura

Zespoły, badania, ludzie

  • Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska
  • Uwarunkowania umiejętności komunikacyjnych dziecka
  • Zespół Wczesnej Edukacji

Seminaria i konferencje

  • Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...