BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE


badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci

O badaniu

O badaniu

Jak dotąd w Polsce przeprowadzono niewiele badań, które pozwoliłyby prześledzić czynniki decydujące o wyborze określonych ścieżek edukacyjnych przez uczniów z niepełnosprawnością i ich opiekunów oraz wpływ tych wyborów na aktywność społeczno-zawodową osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów.

Monitorowanie losów uczniów i absolwentów z niepełnosprawnością pozwoli na zgromadzenie usystematyzowanych danych na temat podejmowanych przez nich wyborów edukacyjnych i zawodowych oraz na zbadanie zależności pomiędzy obecnością dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie a sytuacją społeczno-zawodową rodziców.

Cel badania

Cele badania

Cel główny badania to: rozpoznanie uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych dostępu dzieci z niepełnosprawnością do edukacji ogólnodostępnej.

Cele szczegółowe:

  1. Analiza polityki publicznej dotyczącej dzieci z niepełnosprawnością i ocena jej skuteczności pod kątem dostępu tych dzieci do wybranej ścieżki edukacyjnej.
  2. Zidentyfikowanie głównych obszarów problemowych związanych z edukacją uczniów z niepełnosprawnością w postrzeganiu dyrektorów szkoły.
  3. Dostarczenie informacji na temat wyborów edukacyjnych i zawodowych osób z niepełnosprawnością. Zidentyfikowanie mechanizmów leżących u podstaw wyboru placówki ogólnodostępnej i specjalnej oraz porównanie losów edukacyjnych i zawodowych.

Jak badamy

Jak badamy

Badanie będzie realizowane w podziale na dwie rundy:

Runda pierwsza:

  • wywiady CAPI z dyrektorami szkół do których uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością w 6 klasie szkoły podstawowej oraz w 3 klasie gimnazjum
  • wywiady CAPI z rodzicami uczniów z niepełnosprawnością uczęszczających do 6 klasy szkoły podstawowej oraz 3 klasy szkoły gimnazjalnej

Do losowania, które przeprowadzi IBE zostanie wykorzystana baza Systemu Informacji Oświatowej. Narzędzia – kwestionariusze, oddzielnie dla dyrektorów i rodziców zostaną przygotowane przez IBE.

Runda druga:

  • wywiady CAPI z rodzicami uczniów z niepełnosprawnością uczęszczających do 1 klasy gimnazjum oraz 1 klasy szkoły ponadgimnazjalnej/lub będących na rynku pracy/lub bezrobotnych itd.

Aktualności

Aktualności

[aktualności uporządkowane chronologicznie od najnowszych do najstarszych]

  • 31.03.2015 - Zakończenie realizacji projektu
  • 23.03.2015 - Konferencja podsumowująca
  • 26.02.2015 - zakończenie prac nad raportem końcowym z badania
  • 19.02.2015 - konferencja „Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy” - zaproszenie
  • 29.01.2015 - zakończenie prac nad broszurami z I i II rundy badania
  • 02.01.2015 - rozpoczęcie prac nad raportem końcowym
  • 01.11.2014 - 18.12.2014 - prace nad zbiorem oraz dokumentacją z badań terenowych oraz broszurami z poszczególnych rund badań terenowych
  • 08.09.14 – 31.10.14 – badanie terenowe, runda druga
  • 04.12.2013 - 15.05.2014 - badania terenowe, runda pierwsza
  • 05.09.2013 - podpisanie umowy z firmą PBS Sp. z o. o.
  • 24.07.2013 - ogłoszenie wyników postępowania 
  • 3.06.2013 r. - ogłoszenie przetargu na realizację projektu badawczego

Raport

Raport

 

Pobierz raport [pdf, 4.6 MB]

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Młodzież myśli o przyszłości zawodowej, ale potrzebuje większego wsparcia
  • Relacja z briefingu prasowego nt UDE
  • Czy Polacy są zadowoleni ze swojego wykształcenia
  • Eksperci IBE zaprezentowali wyniki Międzynarodowego Badania Osób Dorosłych (PIAAC)

Publikacje

  • Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+
  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Podręcznik użytkownika
  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Raport podsumowujący projekt
  • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych - raport
  • Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie. Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE)

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie losów absolwentów szkół zawodowych
  • Badanie realizowane w ramach projektu SHARE
  • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
  • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego
  • Model dla edukacji

Seminaria i konferencje

  • "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
  • Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...