BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE


Zespół Badań Instytucjonalnych| e-mail: ibe@ibe.edu.pl | Tel: 22 24 17 100

O badaniu

O badaniu

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi badania systemów oceniania wewnątrzszkolnego w świetle ustawodawstwa polskiego.

Metodologię badania opracowano w oparciu o wieloletnia praktykę badawczą ekspertów instytutu, nauczycieli dydaktyków, którzy na co dzień stosują ocenianie we wszystkich wymiarach: kształtującym, opisowym i sumującym.

Jest to pierwsze w Polsce badanie tej problematyki, przeprowadzane na losowej, reprezentatywnej próbie szkół podstawowych i gimnazjów. Wyniki badania pozwolą na identyfikację problemów wynikających z odrębności stosowanych systemów.

Badanie zrealizuje niezależna firma badawcza wyłoniona w drodze przetargu publicznego przeprowadzonego IBE. Ogłoszenia o rozpoczęciu postępowania przetargowego na kolejne etapy badania oraz wyniki postępowań przetargowych wyłaniających firmy badawcze realizujące poszczególne etapy badania będą prezentowane na naszej stronie.

Cele badania

Cele badania

Niniejsza część badania jest składową projektu prowadzonego pod auspicjami OECD (http://www.oecd.org/edu/evaluationpolicy), którego celem jest porównanie rozwiązań instytucjonalnych oraz praktyki szkolnej w zakresie oceniania wewnątrzszkolnego, zewnętrznego, oceny pracy szkół oraz nauczycieli.

Metodologia

Metodologia

Pierwsza część projektu są to wywiady telefoniczne (CATI) przeprowadzane w styczniu 2011 roku z dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjów na ogólnopolskiej próbie 582 szkół. W kolejnych etapach procesu badawczego (luty 2011 r.), zostaną zastosowane techniki jakościowe typu Clash-group (grupa konfliktowa), w ramach której przedstawiać będą swoje argumenty zwolennicy i przeciwnicy różnych systemów oceniania. Analizowane będą także dokumenty szkolne zawierające opis wewnątrzszkolnych systemów oceniania.

Badanie będzie miało swoją kontynuację w formie ogólnopolskiego badania ankietowego na reprezentatywnej próbie szkół podstawowych i gimnazjów (III kwartał 2011 r.). Pierwsze wyniki badania jakościowego planowane są na II kwartał 2011 roku.

Badanie obejmie dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów, uczniów, nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców i jest realizowane przez niezależną firmę badawczą BD Center z Rzeszowa.

.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...