BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

Zespół Analiz Średniookresowych

Opublikowano: 21 Mar 2012

O zespole

Głównym celem działań Zespołu Analiz Średniookresowych (ZAŚ) jest badanie polityk publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru edukacji. Cel ten Zespół osiąga, prowadząc:

  • analizy procesów decyzyjnych w ramach polityki edukacyjnej na poziomie centralnym, regionalnym oraz lokalnym, regulacji prawnych oraz mechanizmów i skutków ich wdrażania;
  • badania i analizy porównawcze polityk edukacyjnych innych państw;
  • badania dyskursu publicznego we wszystkich fazach budowania i implementacji polityk publicznych, ze szczególnym wykorzystaniem analizy zawartości mediów;
  • monitorowanie polskiego systemu edukacji.

W swych pracach Zespół Analiz Średniookresowych wykorzystuje w znacznym stopniu istniejące źródła informacji i wiedzy. W szczególności są to wyniki badań realizowanych przez inne zespoły i pracownie IBE, poddane procesom konsolidacji i wtórnej analizy.  Dostarczają one wiedzy wykorzystywanej w opracowywanych przez Zespół ekspertyzach i rekomendacjach dla polityki publicznej. W miarę zapotrzebowania, ZAŚ formułuje i zgłasza poszczególnym Zespołom IBE sugestie dotyczące obszarów badań istotnych z punktu widzenia zarówno prowadzonych przez ZAŚ analiz, jak i potrzeb polityki edukacyjnej.

członkowie zespołu

Lider zespołu dr hab. Mikołaj Herbst

Aneta Sobotka - Koordynator
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk
dr Jan Dzierzgowski
dr Anna Wojciuk

Badania

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
  • Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej
  • Analiza debaty publicznej

Publikacje

  • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
  • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania

.

Publikacje

  • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
  • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania

Zespoły, badania, ludzie

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
  • Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...