Konkursy Trwające
Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej
O zespole
O zespoleZespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej zaangażowany jest w proces wzmacniania zaplecza badawczego i informacyjnego systemu edukacji, w szczególności poprzez:
- rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych oraz prowadzenie badań ewaluacyjnych z obszaru edukacji,
- kształcenie na potrzeby badań edukacyjnych poprzez opracowanie i zlecenie prowadzenia programu studiów podyplomowych i doktoranckich rozszerzonego o komponent dotyczący metodologii badań edukacyjnych, [więcej]
- organizację cyklu seminariów pt „Badania i polityka edukacyjna”, promujących m.in. wyniki badań krajowych i międzynarodowych w obszarze edukacji oraz ich wykorzystanie w procesie decyzyjnym (evidence-based policy) [więcej o seminariach]
- inwentaryzację badań edukacyjnych, w tym prowadzenie Bazy Informacji o Badaniach Edukacyjnych - BIBE
Powyższe zadania realizowane są w ramach współpracy z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami badawczymi oraz instytucjami zaangażowanymi w proces edukacyjny. Liderem zespołu jest Agnieszka Rybińska.
Badania
Badania prowadzone przez zespół:- Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej - kwiecień-lipiec 2011
- Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą - wrzesień – grudzień 2011
- Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III
- Wykorzystanie ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej przez szkoły
- Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła”
- Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Raport z ewaluacji wewnętrznej projektu EWD
- Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
- Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
- Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach