BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, zespół doradców w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, Instytut Badań Edukacyjnych oraz Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie zapraszają nauczycieli chemii, geografii, fizyki i biologii, III etapu edukacyjnego, na konferencję pt. „Nauczanie przedmiotów przyrodniczych w świetle wyzwań XXI wieku”. Konferencja odbędzie się 24 września 2014 roku, w siedzibie WCIES, ul. Stara 4, w Warszawie, w godz. 15.00-16.30.

Bezpośrednio po konferencji, w godz. 16.45-19.00, odbędą się cztery oddzielne seminaria pt. „Zadania problemowe na lekcjach przedmiotów przyrodniczych (chemii, biologii, geografii, fizyki) w kontekście wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego”.

Szkolenia adresowane są do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, warszawskich szkół gimnazjalnych.

Celem spotkań jest podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania wyników egzaminów zewnętrznych oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie doboru odpowiednich metod i form pracy kształtujących myślenie naukowe.

Program konferencji obejmuje między innymi następujące punkty spotkania:

  • Analiza i podsumowanie wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego 2014
  • Co wynika z badań PISA? – wnioski do pracy z uczniem gimnazjum.

Natomiast podczas seminarium, zostaną przedstawione i omówione przykładowe zadania problemowe z chemii, fizyki, biologii i geografii.

Na szkolenia można zapisywać się wyłącznie drogą elektroniczną: http://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-w-zakresie-nauk-przyrodniczych

Serdecznie zapraszamy!

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Przedmioty przyrodnicze – jak powinniśmy uczyć małe dzieci o przyrodzie?
  • New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji
  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych

Publikacje

  • Analiza podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport tematyczny z badania
  • Edukacja przyrodnicza w Polsce – doskonalimy to, co dobre. Broszura informacyjna
  • Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach
  • Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
  • Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych – najnowsza książka Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych

Zespoły, badania, ludzie

  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...