BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015
  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Konferencja podsumowującaKonferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej

O zespole

O zespole

Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej zaangażowany jest w proces wzmacniania zaplecza badawczego i informacyjnego systemu edukacji, w szczególności poprzez: 

  • rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych oraz prowadzenie badań ewaluacyjnych z obszaru edukacji,
  • kształcenie na potrzeby badań edukacyjnych poprzez opracowanie i zlecenie prowadzenia programu studiów podyplomowych i doktoranckich rozszerzonego o komponent dotyczący metodologii badań edukacyjnych, [więcej]
  • organizację cyklu seminariów pt „Badania i polityka edukacyjna”, promujących m.in. wyniki badań krajowych i międzynarodowych w obszarze edukacji oraz ich wykorzystanie w procesie decyzyjnym (evidence-based policy) [więcej o seminariach]
  • inwentaryzację badań edukacyjnych, w tym prowadzenie Bazy Informacji o Badaniach Edukacyjnych - BIBE

Powyższe zadania realizowane są w ramach współpracy z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami badawczymi oraz instytucjami zaangażowanymi w proces edukacyjny. Liderem zespołu jest Agnieszka Rybińska.

Badania

Badania prowadzone przez zespół:

  • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej - kwiecień-lipiec 2011
  • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą - wrzesień – grudzień 2011
  • Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów szkół podstawowych w klasach I-III
  • Wykorzystanie ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej przez szkoły
  • Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła”
  • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Raport z ewaluacji wewnętrznej projektu EWD
  • Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
  • Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL
  • Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • IBE w programie "Cyfrowa szkoła"

Publikacje

  • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE

Zespoły, badania, ludzie

  • 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
  • Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
  • Badania obserwacyjne, jakościowe i ilościowe procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych
  • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
  • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej

logo-MEN
Agencja logo new

logo-IBE

 

konferencja ntwew

logo-KL logo-MEN logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...