BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015
  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Konferencja podsumowującaKonferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

proces dydaktyczny

O badaniu

O badaniu

Zaplanowane na okres maj-grudzień 2014 badanie procesu dydaktycznego polega na obserwacji lekcji z użyciem aplikacji komputerowej Argos w szkołach podstawowych, następnie przeprowadzeniu wywiadów z dyrektorami lub wicedyrektorami i nauczycielami oraz wypełnieniu przez uczniów ankiety. Podstawowym celem badania jest zebranie danych dotyczących procesu dydaktycznego w szkołach podstawowych. Obserwacji poddane zostaną lekcje języka polskiego, matematyki, przyrody oraz historii i społeczeństwa w wybranych oddziałach klas V i VI. Znajomość faktycznie przebiegającego w szkołach procesu dydaktycznego pozwoli lepiej zaplanować przyszłe poczynania w dziedzinie edukacji, na przykład nowe narzędzia dla nauczycieli lub nowe programy wspierające nauczycieli w ich pracy.

Badanie w szkołach realizuje firma PBS Sp. z o.o.

Jak badamy

Jak badamy

Badanie zostało podzielone na dwa zasadnicze etapy. Pierwszy z nich to badanie pilotażowe, w którym udział wzięło 6 szkół. Głównym celem pilotażu było sprawdzenie oraz udoskonalenie metod obserwacji przy użyciu aplikacji komputerowej ARGOS.

W ramach drugiego etapu projektu, badania właściwego, obejmującego 34 placówki szkolne, przeprowadzone zostaną:

  • obserwacje wybranych przedmiotów w oddziałach klas VI;
  • wywiady pogłębione z nauczycielami i przedstawicielami szkół;
  • badania ankietowe uczniów klas VI.

Obserwację w każdej ze szkół prowadzić będzie badacz wyposażony w specjalnie przygotowaną aplikację komputerową. Ułatwiający obserwację program Argos opracowany został przez ekspertów z Instytutu Badań Edukacyjnych jako narzędzie badawcze przeznaczone do zastosowania w środowisku szkolnym.

Kontakt

Kontakt

ibe@ibe.edu.pl

22 24 17 100

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • IBE w programie "Cyfrowa szkoła"

Publikacje

  • Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE

Zespoły, badania, ludzie

  • 'Ewaluacja rządowego programu "Cyfrowa szkoła”
  • Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach
  • Diagnoza zapotrzebowania dyrektorów szkół - badanie zapotrzebowania na wyniki badań i inne informacje przydatne w kierowaniu szkołą
  • Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji pracowników samorządu lokalnego i administracji rządowej
  • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD

logo-MEN
Agencja logo new

logo-IBE

 

konferencja ntwew

logo-KL logo-MEN logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...