BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Konkursy Trwające

Kurs składa się z trzech modułów. Można wziąć udział w jednym z nich lub we wszystkich. Poniżej przedstawiamy krótki opis poszczególnych modułów:

W Module 1, oprócz wprowadzenia do tematu kompetencji kluczowych znajdziemy informacje na temat tego jak rozumie się kompetencje kluczowe w różnych krajach Europy i wprowadza je do systemów edukacyjnych. Przedstawione zostaną również techniki wprowadzania nauczania opartego o kompetencje w czasie lekcji i ogólnie sposoby oceniania w tym modelu nauczania.

W Module 2 przedstawione zostaną praktyczne sposoby, które nauczyciele mogą zastosować na lekcjach – np. techniki pracy projektowej oraz inne sposoby pomagające rozwijać ogólne kompetencje uczniów, często wykraczające poza jeden konkretny przedmiot szkolny. Pokazane zostaną przykłady z różnych krajów europejskich. Szczególna uwaga będzie poświęcona umiejętnościom rozwiązywania problemów w nauczaniu opartym na projektach.

Moduł 3 pokaże metody oceniania uczniów, które najlepiej się sprawdzają w nauczaniu opartym o kompetencje. Zostaną przedstawione konkretne rady dotyczące wprowadzania różnych metod oceniania. Na przykładzie Irlandii opisane zostanie wdrażanie oceniania opartego na kompetencjach w zakresie matematyki.

http://europeanschoolnetacademy.eu/web/keyconet

KeyCoNet jest europejską siecią organizacji badawczych, naukowych i edukacyjnych, która zajmuje się badaniem i upowszechnianiem kompetencji kluczowych w edukacji szkolnej; koncentruje się na angażowaniu badaczy, praktyków i decydentów w dialog w sprawie wdrożenia kompetencji kluczowych w edukacji szkolnej na etapie kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego.

Projekt ten, finansowany z programu Uczenie się przez całe życie przez Komisję Europejską, jest realizowany w latach 2012 – 2014. Jego celem jest identyfikacja i analiza ważnych inicjatyw na rzecz rozwoju kompetencji kluczowych w różnych krajach europejskich.

Działalność KeyCoNet skupia się na trzech obszarach: badaniach, kreowaniu polityki edukacyjnej i tworzeniu rekomendacji dla władz oświatowych oraz prezentowaniu i upowszechnianiu konkretnych działań związanych z promocją kompetencji kluczowych w edukacji.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
  • Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet

Konkursy Zakończone

  • Konkurs na pracę magisterską wykorzystującą wyniki badań edukacyjnych

  • Lekcja dobrej historii 2014

  • Moja lekcja o seksualności człowieka

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Instytut Badań Edukacyjnych  kropka Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) kropka Baza narzędzi dydaktycznych (BND) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE) kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)
kropka
Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) kropka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka dziecko-nastolatek

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...