QUALITY AND EFFECTIVENESS OF EDUCATION
STRENGTHENING OF INSTITUTIONAL RESEARCH CAPABILITIES

enpl

  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px

Badanie SUEK

  • O badaniu
  • Aktualności

Zespół SUEK

  • Skład
napisz do nas

Links

logo-MEN


MNiSW

 


logo MIR poziom

 

 







banerek-170x60px rzut2

suek8A 3 rece
Zespół SUEK  |  e-mail: ibe@ibe.edu.pl  |  Tel: 22 241 71 00


Podstawowe informacje o badaniu

Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził ogólnopolskie Badanie szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK).  Prace specjalnie powołanego zespołu badawczego koncentrowały się na identyfikacji kluczowych czynników warunkujących efektywność kształcenia w szkołach podstawowych.

Badanie SUEK było badaniem podłużnym o charakterze ilościowym, prowadzonym na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie szkół podstawowych. 

Główne pytania badawcze dotyczyły związku między cechami środowiska szkolnego, a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych.

Badanie SUEK prowadzone było od 2010 roku w 177 szkołach podstawowych w całym kraju. Badaniem objęto około 300 oddziałów klasowych i około 5500 uczniów, którzy jesienią 2010 roku rozpoczęli naukę w III klasie. Ich losy szkolne były śledzone w kolejnych etapach badania aż do jesieni 2014 roku, gdy rozpoczęli naukę w I klasie gimnazjum. Udało się przeprowadzić 7 etapów badania SUEK.

Określenie kluczowych czynników efektywności kształcenia wymaga zebrania informacji nie tylko o uczniach, ale także o ich rodzinie, szkole, do której uczęszczali i nauczycielach w niej uczących. Z tego powodu, niezbędnym warunkiem realizacji projektu są badania dyrektorów szkół podstawowych, nauczycieli, uczniów oraz rodziców.

Badania zostały poprzedzone uzyskaniem zgód od rodziców uczniów. Wszelkie dane uzyskane podczas badań traktowane są jako poufne i zostały opracowane jedynie w formie zbiorczych zestawień statystycznych.

 

 

.

Most read

  • Higher Education Graduate Tracer Study
  • Laboratory of Thinking - Diagnosis of Science Education in Poland
  • The Study of Novice Teachers
  • International Computer and Information Literacy Study (ICILS)
  • Seminar: Changes in Student Performance since 2000
  • Our Research Projects
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

The website is co-financed by the European Union under the European Social Fund

 

Cookies policy

This site uses cookies. To find out more about configuring cookies in your browser. Read more