BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Publikacje

Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (szkoły ponadgimnazjalne)

Opublikowano: 26 Lis 2013

pdficon

Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad iorganizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne).

.

Projekt dokumentu wiodącego w Perspektywie Uczenia się Przez Całe Życie

Opublikowano: 14 Gru 2012

zespół roboczy IBE

Szczegółowa analiza projektu zawierająca rekomendacje:pdficon ogólne i dotyczące struktury, definicji (polityki na rzecz uczenia się przez całe życie, celu głównego strategii), diagnozy (m.in. problemu powszechnego kształtowania umiejętności uczenia się, roli systemu edukacji w kształtowaniu w uczniach poza umiejętnością uczenia się, także postawy otwartości na wiedzę oraz postaw społecznych i obywatelskich), krajowych ram kwalifikacji, udziału szkolnictwa wyższego w PLLL oraz uwagi redakcyjne i związane z dostępnymi, najświeższymi danymi.

 

.

Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole. Rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

Opublikowano: 14 Gru 2012

Prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, mgr Radosław Kaczan, dr Joanna Matejczuk, dr Piotr Rycielski

Wiek obowiązku szkolnego powinien wynosić pdficonw Polsce co najwyżej 6 lat – dowodzą eksperci, którzy poddają szczegółowej analizie problematykę związaną z trwającą w kraju dyskusją nad wiekiem, w którym dzieci powinny rozpoczynać naukę w szkole podstawowej.
Opracowanie zawiera omówienie problemu gotowości dzieci do nauki na pierwszym etapie kształcenia z przeglądem istotnych kompetencji i wskazówkami dla pedagogów, jak je oceniać i rozwijać w szkole. Porusza też kwestię przygotowania szkół do przyjęcia dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i poziomie rozwoju. Zawiera wskazówki dotyczące pracy nauczycieli - zmian filozofii i sposobu nauczania, a także zmian w organizacji placówek ze szczególnym uwzględnieniem zaplanowania i wykorzystania czasu przed i poza lekcjami.

.

Strona 6 z 6

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • nast.
  • koniec

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...